جهانمقاله

هشدار امریکا به ایران،قوت یا درماندگی ؟

ستاد فرماندهی امریکا”سنتکام” بامداد یکشنبه سوم جدی در بیانیهء اعلام کرد، یک ناو این کشور در دریای سرخ چهار پهباد شلیک شده از منطقه تحت کنترول شبه نظامیان حوثی در یمن را راهگیری و منهدم کرده است. طبق این گزارش به دو کشتی تجاری دیگر نیز حمله شده است. طبق این بیانیه دوموشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترول حوثی ها به سمت مسیر تردد کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ جنوبی شلیک شده که در دریا فرود آمد. در بیانیه سنتکام تصریح شده است، ناو امریکایی ” یو اس اس لابون” روز شنبه از ساعت سه بعد از ظهر الی هشت شب هدف چهار پهباد انتحاری حوثی ها قرار گرفته اند.
در همین حال “آدرین واتسون” سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا اضافه کرد که نقش ایران در این رویداد ها همسو با حمایت مادی طولانی مدت این کشور از حوثی ها و تشویق شان به اقدامات بی ثبات کننده در منطقه است. همزمان مقامات امنیتی غربی و منطقه ای روز جمعه به روز نامه امریکایی وال استریت ژورنال گفته بودند نیرو های جمهوری اسلامی علاوه برکمک های تسلیحاتی مانند موشک و پهباد به شبه نظامیان حوثی یمن اطلاعات امنیتی را بطور زنده در اختیار این شبه نظامیان می گذارند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز شنبه 2 جدی گزارشهای اخیر نهاد های اطلاعاتی امریکا را در مورد دست داشتن جمهوری اسلامی در حملات حوثی های یمن به کشتی ها در دریای سرخ را رد کرد. »
این اخبار و حملات به کشتی ها و ناو امریکایی توسط خبرگزاری فرانسه نیز تایید گردیده و همچنان این خبرگزاری به حملات قبلی حوثی ها نیز اشاره نموده است . ( euro news )
همچنان کشتی دیگری که حامل مواد شیمیایی وبسوی هند در حرکت بوده است مورد حمله قرار گرفته که منابع خبری امریکایی گفتند که این حمله توسط پهباد های صورت گرفته که از خاک ایران شلیک شده است. که این یکی را نیز ایران رد کرده است .
گزارشهای فوق بیانگر فعال بودن حوثی های یمنی را نشان میدهد که در واقع جریان کمک به تروریسم اسرائیل را عملا مختل نموده اند.
حوثی های یمن هدف از این حملات شانرا دفاع از فلسطین و به منظور تلافی حملات هوایی اسرائیل بر نوار غزه و کشتار زنان و کودکان میگویند که اینکار ( دفاع از مظلوم جزاعتقادات مسلمین است ) اینکه چرا باقی کشور های اسلامی به دفاع از فلسطین و سرزمین و مردم بیدفاع غزه برنخواستند، در واقع به تکلیف خود عمل نکرده و از بار مسئولیت دینی خود شانه خالی نموده اند.
اما بحث اینجاست که: حوثی های بمن مردانه به کشتی های که به نحوی با اسرائیل ارتباط داشتند و کشتی های امریکایی حمله کرده و در پی آن بی پرده گفته اند که ما اینها را هدف قرار دادیم و بازهم به منظور دفاع از سرزمین و مردم غزه اینکار را خواهیم انجام داد وتازمانیکه حملات اسرائیل به نوار غزه متوقف نشده و فلسطین به حق قانونی خود نرسیده حملات ما ادامه خواهد داشت.
با وجود این چنانچه متذکر شدیم ستاد فرماندهی امریکا “سنتکام” و سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور تا هنوز باربار ایران را متهم نموده است که حملات مذکور به پشتیبانی ایران صورت گرفته و ایران را به پشتیبانی از حوثی های یمن متهم نموده است.
امروز رژیم اسرائیل که در دنیا به عنوان یک رژیم سفاک و تروریست معرفی گردیده وهمه به این امر یقین نموده اند، امریکا از آنها بی پرده دفاع می کند و کشتی های که مورد حمله قرار گرفته اند همه به منظور تقویت اسرائیل در حرکت بوده است. در روز های نخست جنگ وزیر خارجه امریکا وقتی وارد اسرائیل شد گفت: من نه به عنوان وزیر خارجه امریکا بلکه به عنوان یک یهودی آمده ام تا در دفاع از اهداف و سرزمین یهود سهیم باشم. ایشان بدانند که در دین مقدس اسلام نیز دفاع از مظلوم واجب است، شما از یک رژیم سفاکی که تروریست بودنش در دنیا ثابت گردیده دفاع می کنید و به آنها اسلحه و مهمات و پول میدهید این عمل تروریستی نیست و لی کمک به حوثی های یمن که در واقع بدفاع از مظلوم بپاخاسته اند کمک به تروریسم است ؟ گوشها باز باشد که دفاع از سرزمین فلسطین و نوار غزه و شهدای مظلوم آن حق هر مسلمان است و به هرمسلمانی که صدای مظلومیت اینها را می شنوندلازم و ضروری است که بدفاع ایشان برخیزند.
ما کار اوپراتیفی نداریم و از بازی های پشت پرده هم اطلاعی بدست ما نیست و اینرا نیز نمیدانیم که ایران حوثی های یمنی را کمک نموده و یا ننموده، ولی اینرا به صراحت می گوییم که هر مسلمانی به هر نحوی که میتواند باید به کمک فلسطین و شجاع مردان حوثی یمنی بپا خیزد.
اما در حد رسانه ای ایران گفته که تا هنوز حوثی ها را کمک نکرده اند. پس چرا امریکا به این امر پافشاری دارد که این ایران است که حوثی های یمن را کمک تسلیحاتی نموده و اطلاعات را در اختیار شان قرار میدهند؟
به نظر میرسد که امریکا به هدف هژمون باقی ماندن خودش نهایت تلاش را انجام خواهد داد که یک نمونه همین حملات رسانه ای بالای ایران است.
امریکا با وجودیکه از چهل سال بدینسو در پی تذلیل ایران بوده اما عملا مشاهده میشود که نتایج این تلاش ها کاملا معکوس ثابت گردیده است. امروز ایران جدا از اینکه خود یک قدرت بزرگ نظامی و اقتصادی و علمی است، همپیمانان قوی دیگر مثل چین، روسیه، کره شمالی که مجهز به موشک های قاره پیما با کلاهک های هسته ای وانواع بمب های هسته ای هستند، را در کنار خود دارد.
اولا به نظر میرسد که امریکا در ارتباط تنش با ایران در همین حد تبلیغات بسنده کرده و از آن جلوتر نخواهد رفت.
ثانیا امریکا از توانایی موشکی و پهبادی ایران فوق العاده اطلاع دارد و آنگونه که مشاهده میشود این سلاح های ایران برایش بیک کابوس مبدل گردیده است.
ازطرفی هم : آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی که طبق بررسی کارشناسان جاپانی و کره جنوبی این موشک ها میتوانند مرکز امریکا را هدف قرار دهند که اینهم برای امریکا خطر بزرگی است که عملا تهدیدش می نماید.
عده ای که هنوز هم مسحور قدرت هژمونی امریکا هستند به این فکر می باشند که امریکا بخاطر زمینه سازی حمله به ایران دست به این تبلیغات می زند تا برای حمله سوژه ای بدست آرد. اما آنچه ما میخواهیم بگوییم اینست که امریکا به این حد هم ناشی نیست که از حریفان خود شناسایی نداشته باشد.
به باور ما امریکا هرگز دست به حمله بالای ایران نخواهد زد، زیرا میدانند که پیامد های این حمله چه خواهد بود. اولا ایران خود نیز توان دفاع و حمله را دارد و ثانیا هیچیک از دوستان ایران وقتی کار به اینجا برسد آرام نخواهند نشست و این حرکت جمعی ضد امریکایی برای امریکا و هم پیمانانش بی نهایت سنگین خواهد بود.
برای امریکا بهتر خواهد بود که آتشی را که مخصوصا در شرق مشتعل ساخته خود در پی خاموش کردنش گام بردارد و الا این جرقهء آخری که قرار است مشتعل شود درنخست دامن خودش را فرا خواهد گرفت، پیامد حرکات اخیر امریکا در منطقه مخصوصا در جهت تقویت رژیم سفاک و خونریز اسرائیل همان سخن رئس جمهور چین «شی جین پینگ » است که روزی از طریق اسکایب به بایدن گفت: کسانیکه با آتش بازی می کنند به تنهایی خواهند سوخت. و این حرکت امریکا و اتهام بستن به ایران و دیگر قدرتهای منطقه دقیقا بازی با آتش است و در واقع کلید استارد سقوط امریکا و در هم پاشیدن قدرت پوشالی ناتو خواهد بود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button