جهانگزارش ها

اسرائیل سفیران کشورهای که از تشکیل دولت فلسطین حمایت کرده‌اند را فرا می‌خواند

پس از نشست قطعنامه کشور مستقل فلسطین، توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، اسرائیل سفیران کشور های که از تشکل دولت فلسطینی حمایت و یا رای ممتنع دادەاند را فرا می‌خواند.

خبرگزاری توانا: نشست بررسی قطعنامه درخواست عضویت کامل “کشور فلسطین” در روز پنجشنبه، ۳۰ حمل، که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، برگزار شده بود، وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده است که سفیران کشورهایی کە از تشکلیل دولت فلسطینی حمایت کردە یا رای ممتنع دادەاند را فرا می‌خواند.

بر ا‌ساس بیانیه‌ای وزارت ا‌مور خارجه اسرائیل سفیران کشورهای فرانسه، اسلواکی، مالت، جاپان، کره جنوبی، بریتانیا و سوئیس احضار خواهند شد.

۱۲ کشور عضو شورای امنیت از پیش‌نویس این قطعنامه مبنی بر عضویت کامل کشور فلسطینی در سازمان ملل متحد حمایت کرده بودند، اما بریتانیا که عضو دائم شورای امنیت محسوب می‌شود و همچنین سوئیس به عنوان عضو غیر دائم این شورا، به این قطعنامه رای ممتنع دادند و تنها ایالات متحده آن را وتو کرد.

این قطعنامه، برای تصویب به موافقت دست‌کم ۹ عضو شورای امنیت نیاز داشت و همچنین به این که هیچ کدام از اعضای دائم شورای امنیت شامل کشورهای چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده، آن را وتو نکنند.

گفتنی است که فلسطین هفته گذشته خواستار این نشست شده بود که تقاضای سال ۲۰۱۱ این تشکیلات به منظور عضویت کامل در سازمان ملل متحد دوباره بررسی شود.
مجتبی محمدی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button