افغانستانگزارش ها

افراد مسلکی و وطن دوست در ادارات دولتی باید استخدام شوند

اشتراک کننده گان در سمینار پنج روزه مسلکی و میتودیک” برای روئساء و آمرین معارف ولایات کشور در کابل می‌گویند،که
که افراد مسلکی و وطن دوست در ادارات دولتی به خصوص در وزارت معارف کشور استخدام شوند تا علم را به صورت درست و به نفع کشور و اسلام به دانش‌آموزان افغانستان تعلیم بدهند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز یکشنبه 17 جدی سال 1402 هجری خورشیدی مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء ام ارت اسلامی در این سمینار گفت،که مسئوولین ام ارت اسلامی باید شبانه روزی در راستای شکوفایی کشور کوشش کنند و همه مسئولین باید با ملت ترحم و شفقت داشته باشند.”
وی اعلام کرد،که ام ارت اسلامی متعهد است تا تعلیم و تربیه را به همه مناطق به خصوص مناطق دور دست افغانستان به صورت درست برساند. حنفی اضافه کرد که امارت اسلامی در هر نقطه کشور مدرسه و مکتب اعمار می‌کند.
مولوی عبدالسلام حنفی می گوید،که در سال های گذشته تعلیم به صورت ناقص در کشور موجود بود، ولی در مناطق دور دست اصلا تعلیم وجود نداشته است.
در همین حال مولوی سید حبیب الله آغا، سرپرست وزارت معارف در سخنان اش گفت،که این سمینار بخاطر توسعه تعلیم و شریک ساختن نظر میان روسا و آمرین معارف ولایت کشور دایر گردیده است.
وی بر تعلیم و تربیت دانش آموزان به صورت عصری و دینی تاکید کرده و گفت که افغانستان یک کشور اسلامی است و باید به علوم دینی بیشتر توجه شود.
سرپرست وزارت معارف تربیه، اصلاح و تعلیم کودکان ‎کشور را مسئولیت سنگین دانسته و تاکید کرد،که وزارت معارف تلاش می‌کتد تا این مسئولیت سنگین را به بهترین شکل آن انجام بدهد.
براساس سخنان سید حبیب الله آغا، در بیست سال گذشته به آموزش‌ های دینی و عصری هیچ نوع توجه نشده است.
با این حال مولوی ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی ام ارت اسلامی گفت: “فراگیری علم در اسلام خیلی با ارزش است و علم باید با عمل یک جا باشد.”
وی در مورد اهمیت فراگیری علم از منظر اسلام و احادیث نبوی صحبت کرده و افزود که با آمدن امارت اسلامی محصلین خیالی از دانشگاه ها از بین رفته است.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی همچنین اضافه کرد،که کارمندان دولتی باید در انجام وظایف خود صادق بوده و از اوامر رییسان خود اطاعت کنند.
مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسکلی خطاب به معلمان کشور گفت،که پایه و اساس نیاز یک جامعه به دست شما است و یک مسئولیت سنگین و کلان برعهده شما سپرده شده است”.
آقای شهامت علاوه کرد،که در نظام گذشته چنان بی کفایتی وجود داشت که در اداره تعلیمات تخنیکی در یک صنف چندین نفره یک یا دو نفر سواد خواندن و نوشتن را داشت.
وی تاکید کرد،که باید افراد مسلکی و وطن دوست در ادارات دولتی به خصوص در وزارت معارف گماشته شوند تا علم را به صورت درست و به نفع کشور و اسلام به دانش آموزان کشور تعلیم بدهند.
مولوی سخاءالله سعید، معین مسلکی وزارت معارف در سخنان اش خواستار بلند بردن کیفیت تعلیم و تربیه در سطح وزارت معارف شد.
به گفته او، معلمان مکاتب باید مسلکی باشند و با اخلاق اسلامی و درست دانش آموزان را تعلیم بدهند.
دیگر مسئولان وزارت معارف نیز در این سمینار در مورد اهمیت و حمایت از تعلیم و تربیه صحبت کرده و گفتند که نظارت از مکاتب و مدارس علوم دینی کشور بعد از این افزایش پیدا خواهد کرد.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button