افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

وزارت ترانسپورت و هوانوردی با  شرکت های خصوصی، در مورد سه پروژه مهم به ارزش 2 میلیارد افغانی قرارداد را در کابل  امضا کرد.

امروز با حضور ملا حمیدالله آخوندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی با حضور ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی ریاست الوزرای ام ارت اسلامی افغانستان با مسوولین سه شرکت خصوصی توافقنامه سه پروژه مهم به ارزش حدود دو میلیارد افغانی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز چهارشنبه 11 دلو سال 1402 هجری خورشیدی سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در نشستی که به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد، گفت که با آمدن ام ارت اسلامی، احیای موقعیت استراتیژیک افغانستان بهتر از هر زمان دیگری است. مبنای ایجاد یک سیستم موثر

وی افزود،که وزارت ترانسپورت و هوانوردی با ایجاد سیستم حمل و نقل سازمان یافته، موثر و پاسخگو در تلاش است تا خدمات بهتری را در زمینه های اقتصادی، تجاری و اجتماعی به شهروندان ارائه دهد.

ملا حمیدالله آخندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در مورد قراردادهای امروز سه پروژه بزرگ ساختمانی ترانسپورت ملی با مشارکت عمومی و خصوصی اطلاعاتی ارائه کرد و گفت،که یکی از پروژه های یاد شده بازسازی ترمینال مسافربری ولسوالی گذره هرات است،که در 1000 پروژه ساخته می شود. جریب زمین با سرمایه گذاری حدود دو میلیارد افغانی و عمر مفید آن 30 سال می باشد.

آخندزاده افزود،که پروژه دوم بازسازی پارک گذشته عقینه بندر فاریاب است،که در مدت دو سال با سرمایه گذاری 90 میلیون افغانی در 20 جریب زمین ساخته می شود و مدت بهره مندی آن 20 سال است.

به گفته وی،سومین پروژه اعمار اتاق انتظار و پارکینگ جدید میدان هوایی بین المللی کابل است،که در مدت 18 ماه با سرمایه گذاری 350 میلیون افغانی در حدود 20 جریب زمین ساخته می شود و مدت بهره مندی آن می باشد. 30 سال.

این در حالیست،که وزارت ترانسپورت و هوانوردی در سال مالی جاری 46 پروژه را در زمینه های مختلف آغاز کرده است که عملیات عمرانی آنها 50 درصد تکمیل شده است و همچنین در نظر دارد که در سال مالی آینده 60 پروژه اساسی نیز انجام شود. اجرا شده است.

نباید فراموش کرد،که در روند اجرای این سه پروژه صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button