افغانستانجهانگزارش ها

اعلامیه فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌‌های افغانستان

اعلامیه فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌‌های افغانستان

بمناسبت روز جهانی رادیو

بدین وسیله فرا رسیدن روز جهانی رادیو را خدمت تمام همکاران گرامی در رادیوها و همه شنونده های رادیو در افغانستان و سراسر جهان تهنیت عرض میداریم.

رادیو که 96 سال از آغاز نخستین فعالیتش در کشور میگذرد، پر مخاطب ترین رسانه جمعی در افغانستان و تمام جهان است .

از لحاظ شمار مخاطبان هیچ رسانه ای تاحال نتوانسته است با رادیو همسری کند زیرا این رسانه در هر گونه شرایط، زمان ومکان ، به سادگی در دسترس قرار میگیرد.

سیر فعالیت رادیو درافغانستان با سیر تکامل سیاسی و بیداری مردم گره خورده است .

مردم ما برنامه مختلف سیاسی، اجتماعی، آموزشی ، فرهنگی و تفریحی را از امواج رادیو دریافت نموده اند که تاثرات مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی قابل دید است.

خوشبختانه که با وجود تحولات دونیم سال گذشته در کشور هنوز هم در حدود210 رادیو به سطح ملی، محلی و جهانی در کشور فعالیت منظم داشته  و بیش از 2000  ژورنالیستان وکارکنان  تخنیکی را با خود دارند.

فدراسیون نهادهای ژورنالیستان ورسانه های افغانستان به عنوان مدافع حقوق رسانه ها و خبرنگاران، از تمام مالکان و دست‌اندرکاران رادیوها در کشور میطلبد تا برنامه های آموزشی خویشرا در کنار دیگر برنامه ها تقویه بیشتر نموده وآنرا به یک کانون منظم آموزش در سطح ملی و محلی تبدیل نمایند. آموزش منظم باید جای برخی از برنامه های بدون محتوی وخلاف فرهنگ  افغانستان را در برخی از رادیو ها بگیرد.

بدین وسیله از مقامات حکومتی نیز خواهشمندیم تا در قسمت رفع هر گونه مشکل و محدودیت در برابر رادیوها، همکاری همه جانبه نمایند.

جامعه جهانی باید از طریق همکاری مالی با برنامه های مفید وسازنده، رادیوها در افغانستان را تقویه و اسباب اطلاع رسانی وآزادی بیشتر بیان را فراهم آورند.

 

با عرض حرمت

هئیت رهبری فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه های افغانستان

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button