افغانستانگزارش ها

کمیته‌ی فرهنگی و امنیتی در هرات ایجاد شد

همزمان با ایجاد کمیسیون فرهنگی و امنیتی در کشور، کمیته‌ی امنیتی و فرهنگی در ولایت هرات نیز آغاز به فعالیت نمود.

خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه ۷حمل نشستی با حضورداشت رؤسای امرباالمعروف و نهی از منکر، حج و اوقاف، شاروالی، اطلاعات و فرهنگ و شماری از بزرگان و متنفذین این شهر برگزار گردید.

طی این نشست شیخ عزیزالرحمن المهاجر رئیس امر باالمعروف و نهی از منکر گفت: قوم پرستی و تعصب مربوط به زمان جاهلیت بوده و در نظام اسلامی هیچ جای‌گاهی ندارد.

در همین حال مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نیز گفت: اتفاق و اتحاد خواست شهروندان و مسوولان در کشور می‌باشد.

مولوی متقی همچنان می‌افزاید:« تامین امنیت برای تمامی شهروندان اعم از اقوام و قبایل مختلف حق مسلم شان است که مسوولین امارت اسلامی تامین می‌کند.»

در ادامه نیز بزرگان و متنفذین اهل تشییع که در این نشست حضور داشتند نیز از همکاری نیروهای امنیتی برای تامین امنیت شان قدردانی نموده و می‌گویند:« وحدت و اتحاد بین اقوام کشور مشت محکمی بر دهان فرصت طلبان و استفاده جویان می‌باشد.»

همچنان در این نشست تاکید شد تا برای بهتر برگزار نمودن مراسم‌های اهل تشییع و تامین امنیت شان با کمیته‌ی فرهنگی هماهنگی صورت گیرد و مراسمات نیز در جاهای تعیین شده برگزار گردد.

گفتنی است که کمیته‌ی فرهنگی در هرات متشکل از مسوولان امر باالمعروف و نهی از منکر، اطلاعات و فرهنگ، حج و اوقاف و شاروالی بوده که روی تقویت مسائل فرهنگی، ایجاد وحدت، رسیدگی به مشکلات شهروندان و هماهنگی در برگزاری برنامه‌های اجتماعی می‌پردازند.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button