افغانستانفرهنگ و هنر

رنگ و قلم تنها اشتغال دختران در هرات

شماری از دختران در ولایت هرات پس از بسته ماندن درب های مکتب و پوهنتون ها به هنر نقاشی رو آورده، میخواهند از طریق هنر نقاشی به روشنگری بپرداند.

خبرگزاری توانا: شماری از دختران در ولایت هرات پس از بسته ماندن دروازه های مکتب، پوهنتون ها و نبود اشتغال به هنر نقاشی رو آورده و استعداد های شان را به نمایش می گذراند.
فوزیه احمدی، یک تن از دختران است که حدود هفت سال میشود به هنر مینیاتوری مصروف است و برای باز شدن افکار عامه و معرفی هنر در جامعه کار می‌کند.
وی که اکنون صاحب دوگالری می‌باشد از استقبال مردم و حکومت قدردانی کرده، می‌گوید: در ابتدا اگر کسی اسم مینیاتور را می‌شنوید می‌گفت( مینیاتوری چیست؟)، من هم شروع کردم از طریق صفحات مجازی به معرفی آثار خودم و حالا خوشبختانه مردم حداقل با اسم مینیاتور آشنا شده ااست.


بانو احمدی همچنان می افزاید که، با وجود شرایط سخت اقتصادی و چالش های فراروی هنر در افغانستان و نبود هیچ گونه حامی به هنر مینیاتوری ادامه داده است ولی، حال از مسوولان حکومتی خواهان حمایت شان از هنرمندان است.
وی همچنان می گوید که، از سر شوق و اشتیاق و برای زنده نگه‌داشتن هنر دست به طراحی، نقاشی، مینیاتور، سیاه قلم و خطاطی می‌زند.
این درحالیست که وی هنر را نوعی دانش دانسته و از خانواده‌ها خواهش می‌کند تا مشوق و حامی برای فرزندان خود باشند.

#فاطمه لشکری
#خبرگزاری توانا

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button