افغانستانگزارش ها

روند بلاک بندی اماکن رهایشی و تجارتی شهر فیروزکوه مرکز غور آغاز شد

روند بلاک بندی اماکن رهایشی و تجارتی شهر فیروزکوه مرکز غور مطابق نقشه جی، آی اس آدرس دهی با حضورداشت مسئولین اداره محلی غور، علمای کرام، وکیل‌های گذر، اعضای شورای شهر، جوانان و رسانه‌ها صبح امروز به گونه رسمی آغاز شد.

خبرگزاری توانا: مولوی امین الله شریفی شاروال فیروزکوه، در مورد این پروژه گفت: شرکت ساختمانی و سرک سازی صاحب‌داد یکی از شرکت‌های داخلی کشور در هماهنگی با ریاست شاروالی فیروزکوه، این پروژه را به پیش می‌برد که، در آن تمام خانه‌های رهایشی و اماکن تجارتی شهر فیروزکوه مطابق به نقشه‌های معیاری و الکترونیکی پلاک بندی و آدرس دهی می‌شود‌.

به گفته‌ی شاروال فیروزکوه منبعد سهولت‌های لازم برای شهروندان ایجاد می‌شود و آنان به راحتی می‌توانند، از این سیستم آدرس دهی استفاده کنند.

مولوی مولاداد مظلومیار نماینده مقام ولایت غور، نيز حین آغاز این روند، روی فرهنگ شهر نشینی صحبت نموده و از راه اندازی این برنامه‌ استقبال کرده است.

آقای مظلومیار همچنان افزود: رهبری اداره محلی از این روند، حمایت نمود و تلاش می‌کند، تا سهولت‌های بیشتری از طریق شاروالی به شهروندان ارائه گردد.

از سوی هم احمد فریاد صیاد معاون شرکت قرارداد کننده این پروژه گفت: این روند قبلاً در ولایت مزار شریف، هرات و غزنی تکمیل شده و سهولت‌های لازم را برای شهروندان آن ولایات ایجاد نموده است و حالا ساکنان آن ولایات می‌توانند، به راحتی، به آدرس‌های داد شده شان برسند.

در همین حال ساکنان غور از راه اندازی این برنامه‌‌ استقبال نموده می‌گویند: تطبیق این پروژه می‌تواند، سهولت‌های لازم را در تمام بخش‌ها برای شان ایجاد و آنان به راحتی می‌توانند، آدرس‌های چون، شفاخانه‌‌ها، حوزه‌های امنیتی، مکاتب، مارکت‌های تجاری، پارک‌های تفریحی را پیدا کنند.

 

غلام سخی مشعل
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button