جهانگزارش ها

حمله موشکی ایران به اسرائیل

ایران بیش از ۲۰۰ موشک و هواپیمای بی‌سرنشین را به سمت شهرهای اسراییل شلیک کرده است که ده‌ها موشک و پهپاد در داخل و خارج از مرزهای اسراییل منهدم شده‌اند.

 

خبرگزاری توانا: پس حمله اسرائیل به قنسولگری ایران در دمشق، بامداد امروز یکشنبه، ۲۶ حمل، سپاه پاسداران با نشر بیانیه‌ای گفته است: « در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.»

 

طبق گزارش رسانه دولتی ایران، این کشور ۲۰۰ پهپاد، موشک هوایی و موشک زمین به زمین را به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

 

همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل، صفحه کاربری متعلق به ارتش اسرائیل در ایکس نوشته است که، ایران پهپادهایی را از خاک خود به سمت خاک اسرائیل پرتاب کرده است و چندین ساعت طول می‌کشد تا به اسرائیل برسد.

 

پس از حمله‌ موشکی ایران، کابینه جنگ اسراییل به ریاست بنیامین نتنیاهو تشکیل جلسه داده است.

بربنیاد گزارش‌ها، تا اکنون ده‌ها موشک و هواپیمای بی‌سرنشین شلیک شده، در داخل و خارج از مرزهای اسراییل منهدم شده‌اند.

دانیل هاگاری، سخن‌گوی ارتش اسرائیل تأیید کرده است که، در حملات موشکی ایران یک دختر هفت ساله زخمی و به یک مرکز نظامی اسرائیل آسیب رسانده‌ است.

 

در همین حال جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا که وعده دفاع از تل‌آویو، در صورت حمله ایران به اسرائیل را داده بود با برگزاری جلسه اضطراری تیم امنیت ملی کاخ سفید، گفته است که در عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

 

«سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد آمریکا گفته است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا به بنیامین نتنیاهو، در یک تماس تیلفونی گفته است که، ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد، چرا که حملات ایران تا حد زیادی ناموفق بوده و این حملات توانایی نظامی برتر اسرائیل را ثابت کرده است.

 

همچنان چین پس از حمله‌های موشکی ایران بر اسرائیل از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و گفته است که نخستین حمله مستقیم ایران به اسراییل خطر یک درگیری گسترده را افزایش داده است.

 

چین از طرف‌های درگیر خواسته که برای جلوگیری از تشدید بیش‌تر تنش‌ها، خونسردی خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری کنند.

پس از حمله انتقام‌جویانه ایران بر اسرائیل، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل خواستار «حمله کوبنده» بر ایران شده است.

او در صفحه ایکس خود نوشته است: «دفاع چشمگیر تا کنون – اکنون ما به یک حمله کوبنده نیاز داریم.»

گفتنی است که این اولین رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در ۴۵ سال گذشته بوده است.

 

 

محمد عیسی بیان

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button