جهانمقاله

طلسم قدرت نظامی اسراییل شکست

حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران بالای اسراییل تا چه اندازه ای به جا ویا بیجاست ،مشروعست یا نامشروع، یک جانب قضیه زیرا درین مورد بحث ها و نظریات زیادی ارایه شده است.
اما درین باب به بررسی مسایلی میپردازیم که تنها جنبه نظامی دارد و بیانگر تخنیک وتکنالوژی درقدرت جنگی دو کشور است:
ایران”
ایران با این حمله توانست به نمایش بگذارد که توان هدف گیری اهداف مهم در داخل اسراییل را دارد و میتواند از فرسنگ ها دورمراکزنظامی و استخباراتی رژیم صیهونیستی را اماج قرار دهد . این امر یک موفقیت نظامی برای ایران است.
ایران ثابت کرد که هر زمانی خواسته باشد میتواند از داخل خاک خود به سادگی اهدافی را در منطقه و فرا منطقه اماج قراردهد . درین باب شک و تردید هایی وجود داشت که با این حملات از میان رفت .
واما اسراییل :
اسراییل که مدعیست حملات موشکی و پهپادی ایران را دفع کرده و ادعای پیروزی میکند، تنها مقابله با ده درصد از موشک ها را در اسمان خویش تجربه کرده است که شماری از انها به اهداف مورد نظر اصابت هم نموده است.
وزارت دفاع اسراییل که ادعا دارد قویترین اردو در منظقه را دارد،خودش نه بلکه ایالات متحده امریکا ،بریتانیا ،فرانسه ،اردن وسایر کشور ها به مقابله در برابر حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و به اساس گزارش ها نود درصد انرا بر فراز برخی از کشور ها رد یابی وره گیری کرده اند.
اسراییل با ده درصد باقیمانده هم نتوانسته است مقابله نماید وبرخی از ان به اهداف مهمی اصابت کرده اند.
این در حالیست که اسراییل از انجام این حملات از قبل اگاه بود ودر برخی از جاها حالت هنگامی اعلان کرده بود حتی مراکز مهم تجاری و خرید و فروش نیز در اسراییل بسته بود ومردم انتظار حملات جمهوری اسلامی ایران را داشتند.
وقتی اسراییل با این همه اماده گی نتوانست ده درصد موشک ها و پهپاد ها را رهگیری و کنترول نماید، هر گاه دست مستقیم امریکا ،بریتانیا ،فرانسه و دیگر کشور ها درمیان نمی بود بدون تردید که شهر ها و مراکز مهم این کشور با خاک یکسان میشد.
ایران درین نبرد تنها با اسراییل نه بلکه با امریکا ،برتانیا ،فرانسه و شماری دیگر از کشور ها نیز بصورت مستقیم جنگیده است ودربرخی از موارد خطوط دفاعی انها را شکسته و به داخل اسراییل دسیره است اما اسراییل در واقع در خط دوم نبرد با شماری از پهپادها و موشک ها مقابله کرده که همه را رهگیری کرده هم نتوانسته است.
اسراییل در واقع پیروز نه بلکه شکست خورده است و این امر به همه معلوم شد که این کشور توان مقابله با نیروی نظامی ایران را به تنهایی خود ندارد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button