افغانستانجهانگزارش ها

کمک بیش از ۸۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی اعلام کرده که برای مبارزه با بحران اقتصادی و تطبیق پروژه‌های عامه ۸۴ میلیون دالر به افغانستان کمک خواهد کرد.

خبرگزاری توانا: بانک جهانی روز(سه‌شنبه، ۱۱ ثور) با نشر بیانیه‌ی گفته که ۸۴ میلیون دالر برای مبارزه با بحران اقتصادی و تطبیق پروژه های عام‌المنفعه از طریق صندوق امانی افغانستان (ای‌آرتی‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی‌دی‌ای) به افغانستان کمک خواهد کرد.

همچنین ملیندا گود، مسوول بخش بانک جهانی در افغانستان تاکید کرده که این کمک‌ها از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته بر اساس یک چارچوب مشخص و موثر در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی به ویژه برای زنان اختصاص داده شده است.

ملیندا گود از ادامه کمک‌ها از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی در ۲۶ ولایت و شش حوزه خبر داده و گفته است کمک های این انجمن برای پروژه‌ها تاکنون به بیش از ۷۷۶ هزار خانواده افغان شغل کوتاه‌مدت ایجاد کرده است که از طریق آن حدود ۵.۴ میلیون تن بهره‌مند شده‌اند.

بانک جهانی افزوده است که در این‌ مدت هزار و ۲۰۰ خانواده آسیب‌پذیر در افغانستان به شمول خانواده‌های که سرپرست آنان زنان بوده‌اند کمک‌های نقدی و غیرنقدی و برای نزدیک به ۷.۴ میلیون تن در افغانستان در زمینه‌های مختلف از جمله راه‌ها، مراکز صحی و دسترسی به آب آشامیدنی امکانات فراهم کرده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button