افغانستانگزارش ها

امریکا در تلاش حفظ تهدید داعش در افغانستان است

انتقادها و ادعاهایی مبنی بر فعالیت گروه تروریستی داعش به ويژه شاخه خراسان این گروه در افغانستان همزبان با تشدید نگرانی ها بالا گرفته است. اما،امارت اسلامی در واکنش به این انتقادها و نگرانی ها بر تلاش آمریکا برای حفظ تهدید داعش در افغانستان تاکید می کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، در مورد حمایت آمریکا از فعالیت گروه داعش در افغانستان گفته است که، آمریکا در زمان حضورش و اکنون در تلاش حفظ تهدید داعش در افغانستان و استفاده از آن به عنوان تبلیغات است.

مجاهد در این مورد می‌افزاید: «امریکایی‌ها از پروسه‌ی داعش در زمان حضورش در افغانستان به گونه‌ای حمایت داشتند و به گونه‌ای تهدید آن را حفظ می‌کردند؛ حالا هم داعش در حالت نابودی است و امریکایی‌ها به دنبال استفاده‌ی تبلیغاتی است و می‌خواهد آن را بزرگ‌نمایی کند.»

با این همه، ژنرال کنا مکنزی، رییس پیشین فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در گفتگو با شبتکه ی ای بی سی از حضور داعش و رشد این گروه در افغانستان ابراز نگرانی کرده و بر نیازمندی حضور امریکا در افغانستان برای نظارت و مقابله با تهدیدهای داعش تأکید کرده ‌است.

ذبیح‌الله مجاهد اما با تأکید بر جدی‌بودن حکومت سرپرست افغانستان در برابر داعش و گروه‌های دیگر، می‌گوید که حضور داعش در افغانستان به «یک تا دو درصد» تقلیل یافته ‌است و در حالت نابودی قرار دارد.

او در این باره می‌افزاید: «داعش در افغانستان هیچ گونه تهدیدی نیست و نسبت به زمانی که امریکایی‌ها در این جا بودند، حالا به مراتب شکست خورده و تقلیل کرده ‌است و به یک یا دو درصد کاهش پیدا کرده‌ است. ما اطمینان می‌دهیم که داعش و پدیده‌های دیگری که در  افغانستان خواهان جنگ باشند، به شدت کوبیده خواهد شدند.»

گفتنی است که، امارت اسلامی افغانستان ازین پیش نیز بر عدم موجودیت فزیکی گروه تروریستی داعش در افغانستان تاکید کرده و همواره از سرکوب این گروه در داخل خاک افغانستان گفته است.

خبرگزاری توانا

محمد شریف رحیمی

مجاهد اظهارات سناتور امریکایی درباره حضور داعش در افغانستان را «تبلیغات» خواند

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button