افغانستانگزارش ها

بزرگداشت از یک‌هزار و چهل و نهمین زادروز شیخ الاسلام حضرت خواجه عبدالله انصاری «رح» در هرات

به‌ مناسبت یک‌هزار و چهل‌ونهمین زادروز شیخ الاسلام خواجه عبدالله انصاری «رح» گرامی‌داشت به عمل آمده و از کتاب مجموعه مقالات و یادواره‌ « جلوه‌های عرفان پیر هرات » رونمایی شد.

خبر گزاری توانا: طی محفلی از یک‌هزارو چهل و نهمین زادروز خواجه عبدالله انصاری(رح) با حضور مسوولین اداره محلی، علما، دانشمندان، اساتید پوهنتون و متنفذین هرات روز گذشته جمعه ۱۴ ثور ۱۴۰۳ یادبود به عمل آمد.

میر محمد ارحم، متولی و خادم پیر هرات در رابطه به اهمیت برنامه و بزرگداشت از مقام حضرت پیر هرات، خدمات تولیت پیر هرات و رونمایی از مجموعه مقالات تازه انتشار یافته‌ی بخش فرهنگی تولیت آستان پیر هرات صحبت نمود.

الحاج مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و معاون مقام ولایت هرات، خواجه عبدالله انصاری را به عنوان چهره بزرگ کشور، عارف نامدار و مفسر بزرگ جهان اسلام یاد کرد.

مهاجر فراهی همچنان از هرات به عنوان شهر علم و فرهنگ یاد کرد که در خود عارفان و عالمان زیادی را پرورانده است که امروز نیاز است راه همان بزرگان و عارفان به پیش گرفته شود و به مطالعه زندگی و سیرت شان پرداخته شود.

همچنان الحاج مولوی احمدالله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت:« حضرت پیر هرات نه تنها در افغانستان، بلکه در تمام جهان معرفی است او مفسر و مدرس بزرگی بود که تا کنون از اشعار و آثار وی در تمامی کشورهای جهان استفاده می‌شود.»

مولوی متقی همچنان افزود که، خواجه عبدالله انصاری “رح” صاحب آثار علمی متعددی بوده است که این آثار پس از گذشت 1000 سال هنوز شهرت خاصی دارند.

خواجه عبدالله انصاری “رح” در سال ۳۹۶ قمری در منطقه “کهندژ” هرات به دنیا آمده و در سال ۴۸۱ هجری قمری، درگذشت.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button