افغانستانخبرهاصحت

اطلاعات دقیق و به موقع از کوید-19 به مردم ارائه شود

اطلاعات دقیق و به موقع از کوید-19 به مردم ارائه شود

به گزارش خبرگزاری توانا، امروز پنجم جدی سمیناری برای بلندبردن اطلاعات خبرنگاران در مورد کووید ۱۹ از سوی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان برگذار شد. این سمینار در حالی برگذار می‌شود که کرونا از دوسال بدین سو مردم جهان متاثر کرده است‌.
مسرور لطیفی مسوول برنامه های اتحادیه ملی ژورنالستان افغانستان می‌گوید: باید اطلاعات در جریان گزارش دهی از کووید-۱۹مدیریت شود، دقیق و به موقع باشد، و برای مردم اطلاعات درست در جریان گزارش دهی داده شود”.
وی اضافه کرد که در هنگام پوشش خبری از کووید-۱۹باید اطلاعات دقیق به مردم ارائه شود، تا مردم تحت تاثیر اطلاعات نادرست قرار نگیرند.
حسیب نصرت، داکتر بخش آگاهی دهی کرونا در این کنفرانس گفت:”کووید-۱۹ بیماری جهان شمول است، طیف مبتلا شدن افراد به این بیماری متفاوت است همین گونه بهبود از زمان مبتلا شدن به این بیماری تا دوباره صحت یاب شدن متفاوت است”.
آقای نصرت افزود که بهترین راه مقابله با بیماری کرونا خوردن میوه، گرفتن واکسین، مراعت کردن حفظ الصحه و گرفتن ویتامین ها می باشد.
از زمان اولین شیوع کرونا تا امروز موج های مختلف این ویروس در جهان پدید آمده است، این در حالی است که مردم افغانستان جدای از این ویروس با مشکلات دیگری نظیر مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

خبرگزاری توانا

مطیع الله مطیع

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button