افغانستانگزارش ها

امارت اسلامی به سازمان ملل: افزایش گروه‌های تروریستی در افغانستان واقعیت ندارد

خبرگزاری توانا: وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی با نشر خبرنامه‌ای، گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل را که مدعی شده بود، فعالیت‌ گروه‌های تروریستی خارجی در افغانستان افزایش یافته است، را به شدت رد کرده است.

در خبرنامه آمده است که، در این گزارش هیچ سند و مدرکی وجود ندارد.
در خبرنامه وزارت خارجه‌ نگاشته شده که، آنان متعهد به توافق‌نامه‌ی دوحه هستند و به کسی اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان را نمی‌دهند.
وزارت خارجه امارت اسلامی افزوده: “از زمانی‌که امارت حاکمیت کامل کشور را حاصل کرده است، بهترین امنیت در افغانستان تأمین شده است”.
این در حالی‌ست که، در گزارشی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل به نشر رسیده است، درباره‌‌ی سفر پسر اسامه بن لادن، رهبر کشته شده القاعده، به افغانستان در جریان ماه اکتوبر سال گذشته میلادی سخن رفته است.
تیم پشتی‌بانی تحلیلی و نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل در این گزارش که به تازه‌گی نشر شده است، گفته که گروه‌های تروریستی خارجی از القاعده در شبه‌ قاره‌‌ی هند گرفته، تا جنبش اسلامی اوزبیکستان نسبت به سال‌های اخیر از آزادی‌های بیش‌تری در افغانستان برخوردارند، و پسر اسامه بن لادن در ماه اکتوبر برای ملاقات با مقام‌های حکومت جدید، از این کشور بازدید کرده‌ است.
در این گزارش ذکر شده است که، حکومت جدید هیچ‌کاری برای محدودکردن فعالیت‌ تروریست‌های خارجی انجام نداده و هیچ نشانه‌ای مبنی بر این‌که اقدام‌ها، برای محدودکردن فعالیت‌ تروریست‌های خارجی در این کشور انجام شده است، وجود ندارد.
این درحالی است که؛ گزارش سفر عبدالله، پسر اسامه بن لادن را به افغانستان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل داده است.

باران سادات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button