جهانگزارش ها

وزیر دفاع اسرائیل:آماده حمله به ایران شده ایم

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل مدعی شده است که اسرائیل ظرفیت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد، اما از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جدید خواست که با دقت در این مورد تصمیم بگیرد.
به گزارش خبرگزاری توانا، گانتس ادعا کرد که: اسرائیل توانایی انجام اقداماتی در ایران را دارد. ما این آمادگی و توانایی را داریم و برنامه‌های مورد نیاز را آماده کرده‌ایم. با این حال، باید ابتدا آماده شویم و سپس قبل از اقدام، این برنامه‌ها را با دقت مطالعه کنیم.
به گزارش خبرگزاری توانا به نقل از جروزالم پست بیان میدارد: تساحی هنجی نماینده کنست عضو حزب لیکود، اشاره کرده است که هفته گذشته ادعا کرده بود بنیامین نتانیاهو، رهبر این حزب که پس از بازگشت به قدرت، نخست وزیر خواهد شد، «ممکن است دستور یک حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت عدم دستیابی به توافق هسته‌ای و ناتوانی آمریکا در انجام اقدام علیه آن را صادر کند».
یک عضو پارلمان اسرائیل نیز گفته که در صورت شکست تلاش‌های دیپلوماتیک، احتمال حمله به تاسیسات اتومی ایران بالاست.
اسرائیل بارها تهدید کرده است که در صورت بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های دیپلوماتیک امریکا برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتومی، به این کشور حمله خواهد کرد.
گفتنی است که، قبل از این اسرائیل با عملیات‌های مخفی در تاسیسات اتومی ایران مقامات و دانشمندان ایرانی شاغل در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را ترور کرده است. تل‌آویو امیدوار بود که با این اقدامات روند پیشرفت برنامه اتومی را کُند یا متوقف کند.
در همین حال، زاچی هنگبی، نماینده پارلمان و عضو حزب بنیامین نتانیاهو، گفت اگر مذاکرات امریکا برای احیای برجام شکست بخورد، نخست‌وزیر کشور احتمالا دستور حمله را صادر خواهد کرد.
او گفت: «بنا بر ارزیابی من، او تاسیسات اتومی ایران را از میان خواهد برد. چاره ای نیست، باید کسی رهبری این کار را به دست بگیرد و او کسی جز نتانیاهو نخواهد بود.»

 

رقیه محمدی – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button