افغانستانگزارش ها

دیدار وزیر تحصیلات عالی از پوهنتون بلخ، دولت در حمایت تحصیلات عالی متعهد است.

وزیر تحصیلات عالی حکومت ا.ا.ا مولوی ندا محمد ندیم از پوهنتون بلخ دیدار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری توانا امروز ۲۷ عقرب سال جاری، مولوی ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی ام/ارت اسلامی افغانستان و معین وزارت تحصیلات عالی از پوهنتون بلخ دیدار کرد.

در این دیدار مسوولان پوهنتون بلخ و شماری از مسوولان پوهنتون های ولایات شمال شرق نیز حضور داشتند.

مولوی ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی ام/ارت اسلامی افغانستان، از وجود موسسات تحصیلات عالی در سطح کشور اظهار خوشی نموده و از برنامه های متعدد در ارتباط به تقویت مراکز علمی خبر داد. وزیر تحصیلات عالی کشور هدف از سفر اش را رسیدگی به خواسته های پوهنتون بلخ، ديدار از پوهنتون بلخ، گفتگو با استادان، علما و محصلین عنوان کرد.

آقای ندیم، از حمایت قاطع در ارتباط به موسسات تحصیلات عالی اطمینان داده و از راه اندازی برنامه های تحصیلی خبر داد.

دیدار از لیلیه محصلین و حل مشکلات آن، ساخت مسجد، سرسبزی صحن دانشگاه، ساخت تعمیر های پوهنزی های طب و شریعات که نیمه کاره مانده است و کار ساخت آن به هزینه ۴.۵ میلیون افغانی گفته شده است و بودجه آن از حساب دولت مهیا می‌شود، آغاز می شود.

 

در این برنامه داکتر خلیل الله کلیوال، وزیر تحصیلات عالی کشور را به ولایت بلخ خوش آمدید گفته و در ارتباط به دستآدرد ها و برنامه های مربوطه شان صحبت نمود.

 

گفتنی است که، خوابگاه دانشگاه بلخ دارای در چهار طبقه بوده و به گونه‌ای اساسی معنای گردیده است که گنجایش ۱۵۰۰ نفر دارا و هزينه آن ۱۸ میلیون دالر آمریکایی بالغ گردیده است.

#بلخ #گزارشگر: مجتبی خوشیوال

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button