افغانستانگزارش ها

کمیتۀ استقرار پایدار و ادغام مجدد عودت کننده‌گان و بیجا شده‌گان در ولایت سرپل گشایش یافت.

هدف از ایجاد این کمیته، انسجام بیشتر فعالیت‌های مؤسسات واداره‌های سکتوری که در امورد رسیدگی به وضعیت مهاجرین و عودت کننده‌گان فعالیت دارند، می‌باشد.

 

محمدیعقوب “عبدالرحمن اکه” والی سرپل در حالی‌که نماینده‌گان وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، مسؤولان محلی، رؤسا و آمرین ادارات دولتی حضور داشتند؛ حمایت ادارۀ محلی سرپل را در خصوص عرضهٔ خدمات برای بازگشت کنندگان و بیجاشدگان داخلی ابراز داشت و از شرکای این کمیته خواست تا به خاطر بهبود فعالیت های اداره امور مهاجرین و عودت کنندگان همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی از مؤسسات مقیم ولایت سرپل خواست که بدون هماهنگی مقام ولایت و در ولسوالی ها با ولسوالان کمک های شان را توزیع نکنند تا باشد بی اتفاقی در بین مردم و جامعه ایجاد نشود.

 

آمر اداره مهاجرین و عودت کننده‌گان سرپل گفت: که بیشتر مهاجرانی که از کشورهای بیرونی به این ولایت عودت کرد‌ه اند از کمک‌های این ریاست بهره‌مند شده‌اند

 

ذکرالله عطایی، آمر بخش کمک‌های بشری وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان گفت: هدف از ایجاد این کمیته، هماهنگی میان ادارات سکتوری و مؤسسات امداد رسان داخلی و خارجی می‌باشد تا به‌گونهء شفاف به عودت کننده‌گان رسیدگی صورت گیرد.

 

وی افزود: این کمیته قبلاًدر ۲۸ ولایت افغانستان فعال شده بود و بعد از پیروزی ا. ا. افتتاح این کمیته به ولایات باقی مانده آغاز شده است.

 

از سوی دیگر داملا محمد نادر حقجو، معاون والی سرپل از اقدام نیک این وزارت استقبال نموده تأکید کرد که کمک‌ها و رسیده‌گی به مشکلات مهاجرین و عودت کننده‌گان با هماهنگی ادارات سکتوری صورت گیرد.

 

این در حالی است که کمیتهٔ مذکور فعالیت اش را روز گذشته در ولایت جوزجان آغاز نموده بود.

 

صمیم “کاکر”

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button