افغانستانگزارش ها

وام دادن بدون بهره از سوی کمیسیون عالی سازمان ملل به آوارگان داخلی افغانستان

خبرگزاری توانا: کمیسیاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌ها و شبکه توسعه‌ای آقا خان نخستین طرح مشترک حمایت از کسب‌وکارها برای آواره‌های داخلی در افغانستان را اعلام کردند.
بربنیاد این طرح که جزییات آن روز چهارشنبه، ۲ قوس، از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌ها همگانی شده است، آواره‌های داخلی در ولایت‌های میزبان می‌توانند از ۲۵ تا ۳۰۰ هزار افغانی وام بدون سود دریافت کنند.
طرح مشترک سازمان ملل و شبکه توسعه‌ای آقا خان با هدف کمک به آسیب‌‌پذیرترین افراد جامعه که به دنبال فعالیت‌های اقتصادی هستند، روی دست گرفته شده است. این طرح در حال حاضر‌ در ولایت‌های بلخ، بامیان، هرات، کابل و ننگرهار اجرا شده است و در آینده گسترش خواهد یافت.
به گفته مقامات، قرار است در سال جاری ۳۴ میلیون افغانی از طریق این طرح در اختیار ۵۰۰ نفر که در صدد راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی هستند، قرار داده شود.
این طرح در حالی راه‌اندازی می‌شود که ارزیابی‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهند‌گان در ۷۵ ولسوالی از ۵ ولایت افغانستان نشان می‌دهد که عدم دسترسی مولدان اقتصادی به خدمات مالی، مانع خودکفایی آنان شده است.

 

رقیه محمدی – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button