افغانستانگزارش ها

ندا محمد ندیم ، پیشنهادهایی را غرض بهبود وضعیت تحصیلات عالی در افغانستان با معاون اداری ریاست الوزراء، شریک کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای ام ارت اسلامی افغانستان،در دیداری با ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی و مسوولین این وزارت، پیشنهاد های آنان را در رابطه به بهبود وضعیت تحصیلی در افغانستان شنید.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز پنجشنبه 22 جدی سال 1401 هجری خورشیدی در دیدار با مسئوولین وزارت تحصیلات عالی، در رابطه به پروژه‌های نیمه کارۀ وزارت تحصیلات عالی و جا دادن آن ها در بودجه سال مالی ۱۴۰۲، تزئید در تشکیل اکادمیک و اداری آیندۀ آن وزارت،حمایت از افزایش معاش استادان و برخی مسایل دیگر بحث صورت گرفت.
همچنان در این نشست،روی دادن امتیاز بهتر به استادان دارای سند دکتورا، منظوری تشکیل بخش‌های تخصصی در پوهنتون‌های زون‌ها، معافیت استادان از پرداخت فیس برنامه ماستری و دکتورا و طرح معاش برنامۀ ماستری و دکتورا بحث شد.
به همین ترتیب چگونه گی استفادۀ مشترک وزارت‌خانه‌های مرتبط از فرصت‌ها و امکانات وزارت تحصیلات عالی٬ ایجاد زمینۀ کار برای محصلان فارغ التحصیل ، در نظرگرفتن بودجه انکشافی برای برنامه‌های تحقیقاتی، اختراعات و نوآوری پوهنتون‌ها در سال ۱۴۰۲، تکمیل کردن کارها و افتتاح شهرک استادان پوهنتون تخار، در نظر گرفتن حقوق برای همکاران تخنیکی (لابرانت) پوهنتون‌ها، بررسی گرفته شد و دراین زمینه ها، تصامیم لازم اتخاذ شد.

سیداحمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button