افغانستانگزارش ها

سرپرست وزیر وزارت معادن و پطرولیم خواستار آغاز کار عملی بهتر در پروژه “تاپی” گردید.

شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پطرولیم در دیدار، با محمد امانوف، رئیس اجرائیوی شرکت «پایپ‌لاین گاز تاپی»، خواستار آغاز کار عملی پروژه “تاپی” گردید.
بر اساس معلومات وزارت معادن و پطرولیم به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز سه شنبه 27 جدی سال 1401 هجری خورشیدی در دیدار، سرپرست وزیر وزارت معادن و پطرولیم گفت: خوشحال هستیم،که بالای پروژه بزرگ و مهم که نه تنها برای افغانستان بلکه برای سه کشور دیگر نیز مهم و حیاتی است؛ بحث می‌کنیم و منتظر کار عملی هر چه زودتر آن می‌باشیم.
در همین‌حال، رئیس اجرائیوی «پروژه تاپی»، با قدردانی از حمایت ام ارت اسلامی افغانستان و تلاش‌های وزارت معادن و پطرولیم در راستای تطبیق این پروژه؛ بر تداوم همکاری های کشورش با افغانستان، تأکید کرده است.
وی کارهای انجام شده این پروژه را، موفقانه خوانده و گفته است،که در آینده نیز برنامه های دارند،که بر اساس آن به کارهای عملی آن اقدام خواهند کرد.
همچنان در این دیدار، در رابطه به امضاء تفاهمنامه سه جانبه استملاک زمین میان وزارت‌های معادن و پطرولیم و زراعت و مالداری و شرکت تاپی و توزیع گاز به شهرک صنعتی و باشنده گان هرات، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
در اخیر این دیدار، نماینده گان وزارت‌های امور خارجه، زراعت و مالداری، مالیه، اداره حفاظت محیط زیست و د افغانستان بانک، در راستای تطبیق پروژه متذکره وعده همکاری داده اند.
گفتنی است،که پروژه تاپی ۱۸۰۰ کیلومتر طول دارد و گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان و پاکستان، به هند انتقال می‌دهد.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button