افغانستانگزارش ها

شش تن به اتهام کشته شدن ۱۸ پناهجو افغان بازداشت شدند

پس از کشته شدن ۱۸ پناهجوی افغان در بلغارستان، دولت این کشور شش تن را به اتهام کشته شدن آنها دستگیر کرده‌ است.

این شش مظنون یک روز پس از آن دستگیر شدند که به روز شنبه (۲۹دلو، ۱۴۰۱) جسد ۱۸ مهاجر افغان در یک کامیون رها شده در نزدیکی شهر صوفیه پایتخت شهر بلغارستان کشف شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در صورت اثبات جرم این شش تن، هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد.

محکمه بلغارستان میگوید، هنگامی که راننده کامیون متوجه می‌شود، که وضعیت اکثر این پناه‌جویان وخیم است و شماری از آن‌ها جان باخته، کامیون را رها کرده، فرار می‌کند.

بوریسلاو سارافوف؛ معاون محکمه بلغارستان به خبرنگاران گفته که با وجود کوبیدن به کابین از سوی پناهجویان، راننده موتر را متوقف نکرده‌است.

هریستو کراستف؛ سخن‌گوی دفتر محکمه صوفیه، به رسانه‌ها گفته که یک تن از متهمان که همان راننده این موتر بود فرار کرده‌است.

معاون این محکمه نیز می افزاید که، این پرونده بی‌احساسی افراطی را نشان می‌دهد که، مهاجران تنها به عنوان کالاهایی دیده می‌شوند و صرف نظر از زنده یا مرده بودن باید از جایی به جایی دیگر منتقل شوند.

با این حال، کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز گفته‌اند که از مرگ این پناهجویان شوکه شده‌اند.

این در حالی است که کامیون شامل پناه‌جویان افغان که از طریق ترکیه وارد بلغارستان شده و می‌خواست از مسیر صربستان به اروپای غربی برود سبب مرگ ۱۸ پناهجو افغان در این مسیر شده و این افراد از گرسنگی طولانی، سرما و رطوبت زیاد و نبود اکسیجن جان های شان را از دست دادند.

 

مریم آخندزاده – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button