افغانستانگزارش ها

تقدیر مقامات مطبوعاتی طالبان ازسوی حجت الله مجددی خبرساز شد

خبرگزاری شیوا : اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان به رهبری حجت الله مجددی در حالی از چند سخنگوی امارت اسلامی تقدیر میکند که مدعی است ۴۰۰ خبرنگار در افغانستان بطور مخفی زنده گی میکند

 

هفته ی گذشته حجت الله مجددی رییس انجمن ژورنالیستان از عالی جنابان مفتی عبدالمتین قانع سخنگو ومشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ ،مولوی عاکف مهاجر سخنگوی امربالمعروف ، مولوی عبدالحق حماد رییس منابع بشری وزارت اطلاعات و فرهنگ ، نعمت الله بارکزی سخنگوی شاروالی کابل و خالد ځدران سخنگوی پولیس کابل با اهدای تندیس ها وتحسین نامه ها تقدیر کرد.

اما از نشر تصاویر چهار تن (آقای مهاجر ، اقای حماد ، اقای بارکزی و اقای ځدران) خود داری کرد و تنها تصویر تندیس آقای قانع را منتشر کرده است

 

حجت الله مجددی پنج روز قبل ازاهدای تندیس ها ، در یک فراخوان رسانه یی زوم شرکت کرده که دولت افغانستان را تهدید بزرگ به خبرنگاران خوانده و گفت که۴۰۰ خبرنگار بشکل مخفی زنده گی میکنند که باید هر چه زود تر از کشور بیرون کرده شوند.

 

این عملکرد دوگانه آقای مجددی با واکنش های روبرو شده که چرا حکومت را به نهادهای بین المللی حامی خبرنگاران، دشمن خطاب کرده و از سوی هم از پنج مقام برجسته مطبوعاتی تقدیر میکند

 

در عین زمان ابوذر صارم سرپلی رییس نهاد رسانه یی در واکنش به عملکرد دوگانه حجت الله مجددی نوشته است که به سخنگویان اطلاعات وفرهنگ،امربالمعروف ، شاروالی و فرماندهی پولیس کابل تحسین نامه داده اید اما عکس های انها را در صفحه رسمی ات نشر نکرده اید.

 

او گفته است،چرا عکس آنها را نیز مانند دیگر کسانیکه تقدیر کرده اید نشر نمیکنید ؟

*چرا به موسسات خارجی میگوید که اینها(دولت) دشمن خبرنگاران هستند؟ چرا چندروز پیش در کنفرانس که از زوم گرفته بودید گفتید جان خبرنگاران درخطراست و پروسه انتقالات باید سرعت پیدا کند که خبرنگاران پنهان زندگی میکنند.

و…

اقای سرپلی کار و فعالیت سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ را ستوده وافزوده است که او نظر به تلاش های که در عرصه ی آزادی بیان و همکاری با خبرنگاران دارند،ارزش صدها تقدیر نامه را دارد ولی شما ازیکطرف علیه حکومت سخت سنگرگرفته اید وازطرف دیگر همان حکومت را تقدیر میکنید.

 

آقای سرپلی افزوده است،که از مراسم اهدای تقدیر نامه به این سخنگویان تصویر برداری شده اما در صفحات مجازی انجمن هیچی تصویری منتشر نشده است.

 

وی با ابراز نگرانی از این عملکرد اقای مجددی گفته است؛چرا مگر دیگران نمیدانند که چی میخواهید و وقتیکه خبرنگار چیزی نوشت میخواهید دهنش را ببندید.

بیا که بجای بسته کردن دهن خبرنگاران معامله گری ها را بسته کنیم

قابل ذکر است که حجت الله مجددی از سوی خبرنگاران افغانستان به حیف و میل پول کمک شده نهاد های بین المللی به خبرنکاران متهم شده و پرونده ی نسبتی ایشان تحت دوران قرار دارد

کاپی از خبرگزاری شیوا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button