افغانستانجهانگزارش ها

کمیساری عالی سازمان ملل: تعداد آوارگان اجباری نسبت به سال 2021 تا پایان سال 2022 19 میلیون تن افزایش را نشان میدهد

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان می‌گوید که تا پایان سال ۲۰۲۲، تعداد آواره‌گان اجباری در جهان ۱۰۸.۴ میلیون تن تخمین زده شده است که نسبت به پایان سال ۲۰۲۱، ۱۹ میلیون تن افزایش را نشان می‌دهد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان روز چهارشنبه، ۱۴ جون، با نشر گزارشی نوشته است که در سال گذشته میلادی، مردم بیش از هر زمان دیگری به‌دلیل جنگ، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

براساس این گزارش، بیشتر این افزایش به‌دلیل جنگ در اوکراین آواره شده‌اند.

این نهاد افزوده است که درگیری و ناامنی در سایر نقاط جهان از جمله افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه و میانمار، همه‌گی به افزایش رکورد کمک کرده‌اند.

در همین حال، فرکانس فزاینده بلایای مرتبط با آب‌وهوا مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی، از جمله خشک‌سالی و سیل، باعث جابه‌جایی بیشتر در مقیاسی شد که قبلاً دیده نشده بود.

به گفته این نهاد، کمتر از نیمی از کسانی که مجبور به فرار شدند از مرزهای بین‌المللی عبور کردند و از مجموع جهانی، ۵۸ درصد در داخل کشور خود آواره شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان خاطرنشان کرده است، از آن‌هایی که از مرزها عبور کردند، ۷۰ درصد در کشورهای عمدتاً کم درآمد و متوسط همسایه خودشان باقی مانده‌اند.

این در حالی است که وقوع درگیری‌ها در شماری از کشورهای جهان سیل عظیمی از مهاجران را به کشورهای اروپایی آواره کرده است.

سرازیر شدن پناه‌جویان افغان و اوکراینی، بحران کمبود مسکن در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی را نیز دامن زده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button