افغانستانگزارش ها

بزرگداشت از روز مظهر عاطفه و تابلوی آفرینش

 

به پاس قدر‌دانی از روز مادر، مرکز فرهنگی و هماهنگی توانا، محفلی را تحت عنوان” مادر! زیباترین واژه”برگذار نمود.

 

این محفل با همکاری نهاد زنان خبرنگار افغانستان و خبرگزاری حاما با حظور داشت شماری از چهرهای سیاسی، رییس های نهادهای حامی خبرنگاران، خبرنگاران و تعداد زیادی از بانوان و مادران برگزار شد.

یلدا جهانگیر افغان؛ رئیس نهاد زنان خبرنگار افغانستان، با حضور در این محفل به برجسته‌ترین نقش مادر از جمله تربیت مادر در بخش های دینی، جسمانی، اخلاقی، عقلانی و عاطفی پرداخت.

وی نیز در ادامه سخنانش در مورد منزلت مادر چنین بیان داشت: ” مادر گنج گرانبهای است که نمی‌توان به روی آن قیمت مالی بگذاریم. ”

کریمه الکوزی، نیز مسله جایگاه زن را مورد بحث قرار داده، احترام و عزت مادر را لازمی بیان نمود.

وی در ادامه از رسانه‌ها درخواست نمود، تا مردم را از جایگاه واقعی و حقیقی زنان و برخصوص مادران با خبر سازند.

بانو آزیتا نژند، در ادامه این محفل به سخنرانی پرداخته و گفت: “مادر فرد کلیدی و رهنمای بشریت است که با تربیت و توسعه جوامع سهم و رابطه مستقیم دارد.”

با این حال بانو نژند، از نابرابری و به حاشیه کشیده شدت بانوان در رژیم های مختلف ابراز تاسف کرده و از دولت ا.ا.ا خواهان ایجاد فرصت های کاری و تحصیلی برای بانوان شد.

 

در همين حال، هرچند نابسامانی های زندگی زنان و مادران در افغانستان سوژه رسانه‌یی است، ولی قهرمانی های که زنان محروم و بی بضاعت افغانستان ميکنند و با تحمل شرايط سخت از هيچ تلاشی دريغ نمی ورزند، اغلبا فراموش ميشود. با اين وجود، در افغانستان همه ساله بيست و چهارم جوزا به روز مادر مسما است و از اين روز، تجليل ميشود.

 

مریم آخندزاده – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button