افغانستانگزارش ها

منار چهارراهی وزیر محمد اکبرخان با حضوری شماری از مقامات حکومت سرپرست در کابل افتتاح گردید

محفلی افتتاحیه منار چهارراهی وزیر محمد اکبر خان که از سوی افغان یونایتد بانک به ارزش 100 هزار دالر امریکایی ساخته شده بود در کابل برگزار گردید. در این محفل ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء حکومت سرپرست از بازرگانان و تاجران ملی و بانک های خصوصی کشور خواست که باید در زیباسازی و بهبود نظم پایتخت سهم فعال و گسترده داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری توانا: دیروز (دوشنبه، 5 سرطان سال 1402 هجری خورشیدی محفلی بمناسبت از افتتاحیه منار چهارراهی وزیر محمد اکبر خان از سوی افغان یونایتد بانک با همکاری شهرداری کابل با حضور مقامات بلندپایه حکومت سرپرست،تاجران ملی و مسئوولین تعدادی زیاد از بانک‌ها در کابل برگزار گردید.
در همین حال ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء حکومت سرپرست در سخنرانی شان در این محفل گفت،که “اکنون در سراسری کشور امنیت تامین است و سرمایه‌ گذاران و بازرگانان ملی باید در توسعه،رشد و پیشرفت کشور همکار ام ارت اسلامی باشند”.
ملا عبدالغنی معاون نخست ریاست الوزرای حکومت سرپرست اعمار چهارراهی‌های شهر کابل را برای نظم و زیبایی شهر مهم خوانده و افزوده است،که فضا برای بازسازی رشد و ترقی کشور آماده است و سرمایه‌ گذاران و تاجران ملی باید در جهت توسعه و رشد کشور تلاش نمایند.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء فزود،که هر تجار ملی می‌تواند یکی از چهارراهی‌های شهر کابل را اعمار و نام و شهرت خود را در تاریخ شهر کابل مانده گار بنماند.
از سوی هم مولوی محمد قاسم خالد، والی ولایت کابل در این محفل گفت،که افغانستان از دل چهار دهه جنگ بیرون آمده و اکنون نظام اسلامی حاکم و امنیت سراسری تامین شده است‌.
براساس گفته‌های والی کابل؛ اکنون فرصت پیشرفت و ترقی در تمام زمینه‌ها فراهم است و امارت اسلامی در دو سال گدشته پروژه‌های بزرگ مثل قوش‌تپه را روی دست گرفته که برای ثبات اقتصادی – سیاسی کشور یک امر مهم است.
وی افزود،که در دو سال حاکمیت ام ارت اسلامی، پول ملی افغانستان در برابر ارز‌های خارجی ثبات خود را حفظ کرده در حالی که پول ملی کشورهای همسایه نسبت به پول افغانی بی‌ثبات بوده است.
والی کابل در مورد کشت مواد مخدر در کشور گفت،که کشت و قاچاق مواد مخدر به صفر رسیده و هزاران معتاد نیز درمان شده‌اند.
مبین احمد امین، معاون و هیئت عامل افغان یوناتید بانک در کابل گفت،که این بانک در سال 2007 آغاز به کار نموده و سهولت‌های زیاد سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم نموده است.
وی افزود،که این بانک تلاش‌های زیادی را در زمینه جلب سرمایه‌گذاری خارجی در افغانستان نموده است.
خان جان الکوزی،معاون وسرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان هم در این محفل اشاره کرد،که اتاق تجارت و بخش خصوصی در زمینه توسعه‌ی اقتصادی و بازسازی افغانستان همکار شهرداری و ام ارت اسلامی میباشند.
آقای الکوزی، صاحب امیتاز افغان یوناتید بانک در افغانستان را از یکی سرمایه‌ گذاران و تاجران موفق و پرتلاش کشور خوانده و گفت،که او پروژه‌های مهم را در زمینه بازسازی افغانستان اجراء نموده است.

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزای توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button