افغانستانگزارش ها

در پی حمله موشکی روسیه به شهر زاپوریژیا در اوکراین ۱۵ تن کشته و زخمی شده‌اند

فرماندار منطقه زاپوریژیا اوکراین گفته است که، در پی بمباران نیروی های روسیه به یک منطقه مسکونی در شهر خط مقدم اوریخیف در منطقه زاپوریژژیا اوکراین، چهار تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی برداشته است.

به گرازش خبرگزاری توانا: فرماندار منطقه زاپوریژیا اوکراین گفته است که، در پی بمباران نیروی های روسیه به یک منطقه مسکونی در شهر خط مقدم اوریخیف در منطقه زاپوریژژیا اوکراین، چهار تن به شامل سه زن و یک مرد ۴۰ ساله کشته شدند

وی بیان داشت: «روسیه ۳۶ حمله هدفمند به ۱۰ شهرک در منطقه زاپوریژژیا انجام داده است.»

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا نیز در نزدیکی شهر انرهودار واقع در شمال غربی استان زاپوریژیا قرار دارد، از همان هفته‌های اولیه تهاجم نظامی روسیه به تصرف این کشور درآمد.

روسیه و اوکراین یکدیگر را به برنامه‌ریزی برای حمله به این نیروگاه که در منطقه تحت کنترل روسیه در زاپوریژیا اوکراین و در نزدیکی خط مقدم درگیری روسیه با اوکراین قرار دارد، متهم کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بارها درباره تهدید جدی در این تاسیسات هشدار داده و اخیراً گفته است که نیروهای روسی روی سقف چندین رآکتور مین‌گذاری کرده‌اند.

روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ تهاجم تمام عیار خود را به اوکراین آغاز کرد، در هفته‌های اخیر حملات هوایی علیه اوکراین را تشدید کرده و اوکراین برای بازپس گیری اراضی اشغالی ضدحمله خود را آغاز کرده است.

#خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button