جهانگزارش ها

باید دسترسی اف‌بی‌آی به پایگاه داده‌های رصد اطلاعاتی اتباع خارجی محدود شود

هیات مشاوره اطلاعاتی رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید پلیس آگاهی فدرال این کشور باید استفاده از داده‌های مرتبط با قانون رصد اطلاعاتی اتباع خارجی را متوقف کند.

هیات مشاوره اطلاعاتی رئیس جمهوری آمریکا خواهان محدود شدن دسترسی اطلاعات اتباع خارجی توسط اف بی آی شد در این توصیه امده که، پلیس آگاهی فدرال این کشور باید استفاده از داده‌های مرتبط با قانون رصد اطلاعاتی اتباع خارجی را متوقف کند.

این هیات مشاوره‌ای کاخ سفید در گزارشی ارائه شده که به درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای بررسی میزان تاثیر ماده ۷۰۲ قانون رصد اطلاعاتی اتباع خارجی انجام شده است.

ماده ۷۰۲ قانون رصد اطلاعاتی اتباع خارجی به دولت آمریکا اجازه می‌دهد ارتباطات دیجیتال اتباع خارجی را وقتی بیرون از خاک آمریکا هستند رصد کند.

این ماده قانونی – که از جمله به سازمان‌های جاسوسی آمریکا اجازه می‌دهد از عملیات جاسوسی کشورهایی مانند چین و روسیه باخبر شوند – در پایان سال جاری منقضی خواهد شد مگر انکه کنگره آمریکا پیش از این تاریخ با تمدید آن موافقت کند.

این قانون به دلیل «جمع آوری تصادفی» اطلاعات مربوط به شهروندان آمریکایی، مخالفان زیادی در میان حامیان حریم خصوصی در آمریکا دارد و در کنگره آمریکا نیز اختلاف نظر بر سر آن بسیار است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button