جهانگزارش ها

برگزاری تمرینات رزمایشی آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان در شبه جزیره کوریا

در حالی که کوریای شمالی، واشنگتن و متحدانش را به ایجاد «بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر هسته‌ای» متهم کرد، ایالات متحده، کوریای جنوبی و جاپان رزمایش مشترک دفاع موشکی دریایی را در شبه جزیره «کوریا» برگزار کردند.

رویترز روز سه‌شنبه، 7 سنبله، به نقل از ارتش کوریای جنوبی گزارش داده است که این سه کشور تمریناتی را در آب‌های بین‌المللی در نزدیکی جزیره ججوی جنوبی برگزار کردند، تا توانایی خود را در شناسایی و ردیابی اهداف و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در صورت تحریک کوریای شمالی، افزایش دهند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی خواستار نوسازی «رادیکال» تسلیحات و تجهیزات نیروهای دریایی این کشور شده و از افزایش حضور دارایی‌های استراتژیک ایالات متحده در منطقه انتقاد کرده است.

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی گزارش داده است که کیم در سخنرانی به مناسبت روز نیروی دریایی، ظاهراً با اشاره به نشست 27 سرطان آن‌ها در کمپ دیوید، گفت که «سران باند» ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی تمرینات نظامی مشترک منظمی را اعلام کردند.

او تصریح کرد: «به دلیل حرکات تقابلی بی‌پروا ایالات متحده و سایر نیروهای متخاصم، آب‌های نزدیک شبه جزیره کوریا به بزرگترین نقطه تمرکز سخت افزار جنگی جهان، ناپایدارترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای تبدیل شده است.»

در اولین نشست مستقل میان رهبران ایالات متحده، کوریای جنوبی و جاپان، این سه طرف توافق کردند که همکاری‌های نظامی و اقتصادی را در راستای ایجاد وحدت در برابر قدرت روبه‌رشد چین و تهدیدات هسته‌ای شمال تقویت کنند.

کوریای جنوبی و ایالات متحده هفته گذشته مانورهای تابستانی سپر آزادی اولچی را آغاز کردند که برای تقویت پاسخ‌های مشترک خود به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کوریای شمالی طراحی شده است.

با این حال، پیونگ یانگ مدت‌هاست که این مانورها را تمرینی برای جنگ میداند و محکوم کرده است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button