افغانستانگزارش ها

اکادمی علوم افغانستان در یک سال گذشته بیش از 46 پروژه علمی و تحقیقی را تکمیل نموده است.

 

مولوی امیر جان ثاقب معاون اکادمی علوم افغانستان، امروز در برنامه حسابدهی دولت به ملت، گفت: در یک سال گذشته اکادمی علوم 33 جلد کتاب در بخش های مختلف علوم و بیش از 200 مقاله علمی و پژوهشی، چاپ کرده است.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز دوشنبه 16 اسد سال 1402 هجری خورشیدی این برنامه که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد،معاون اکادمی علوم افغانستان در رابطه به کار کرد ها و دستاورد های یک سال گذشته این نهاد معلومات داد و گفت،که اکادمی علوم افغانستان در سطح کشور یک نهاد مهم تحقیقی وعلمی است و بیشتر فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی را انجام می دهد .

وی افزود،که یکی از وظایف اکادمی علوم افغانستان،تحقیق و پژوهش در رابطه به علوم مختلف بوده و این نهاد مسوولیت دارد که ظرفیت علمی را در کشور ارتقا دهد .

معاون اکادمی علوم همچنان گفت، که در یک سال گذشته کار بیش از 46 پروژه علمی و تحقیقی تکمیل شده و 167 پروژه دیگر زیر کار است و همچنان در بخش های مختلف علوم، 33 جلد کتاب و 248 مقاله علمی و پژوهشی چاپ شده است.

او گفت،که اکادمی علوم افغانستان در سال گذشته، 83 کنفرانس علمی و تحقیقی و 6 سمینارعلمی و پژوهشی در سطح ملی کشور برگزار کرده و برای 36 نهاد علمی و فرهنگی و کتابخانه ها، 2407 جلد کتاب و 608 جلد مجله علمی کمک نموده است.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button