افغانستانگزارش ها

کار ترمیم پنج شبکه‌ی آب‌رسانی در غور آغاز شد

مسوولان در ریاست انکشاف دهات غور از شروع کار ترمیم پنج شبکه‌ی آب رسانی با سیستم سولری در این ولایت خبری می‌دهند.

 

ترمیم  کاری این پنج شبکه، آب رسانی سولری به هزینه‌ی 10,641,674 افغانی در ولسوالی‌های تیوره، دولینه، چهارسده و فیروزکوه مرکز ولایت غور به  کمک مالی موسسه یونیسف در هماهنگی با ریاست انکشاف دهات این ولایت انجام می‌شود.

 

ذبیح الله غوثی زاده مسئول دفتر رسانه‌های ریاست انکشاف دهات غور گفت  این ترمیمات شامل اعمار ذخیره‌ها و چشمه‌های جدید، اعمار فشارشکن‌ها، ترمیمی مجدد ذخیره های آب، اعمار شیردهن های جدید، تمدید پایپ‌ها به منظور تقویت آب چشمه‌ها، اعمار دیوارهای احاطوی به منظور حفاظت از سولرها می‌باشد.

 

با ترمیم این شبکه‌ها آب نوشیدنی بیشتر از ۲ هزار خانواده در این ولسوالی‌ها تامین می شود و نیز برای صدها تن زمینه کاریابی فراهم می‌شود.

 

به گفته‌ی غوثی زاده مولوی محمد ادریس شریعت رئیس انکشاف دهات این ولایت هنگام افتتاح پروژه‌ها یاد شده از مردم محل و شرکت‌های اعمار کننده خواست، تا پروژه‌های مذکور را مطابق به خواسته‌های تخنیکی و پالیسی وزارت احیآ و انکشاف دهات کشور کار نمایند.

 

ساکنان این ولسوالی‌ها از تطبیق و ترمیم شبکه‌های آبرسانی شان استقبال نموده می‌گویند: طی سالیان متمادی پروژه‌های متذکره مشکلات تخنیکی زیاد داشته و تخریب گردیده بودند که با ترمیم دوباره آن‌ها آب مورد نیاز شان تامین خواهد شد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button