جهانگزارش ها

گروهی از دموکرات‌های پارلمان امریکا از کرانه باختری و اسراییل بازدید می‌کنند

بیش از ۲۰ تن از دموکرات‌های مجلس نماینده‌گان ایالات در هفته جاری عازم اسراییل و کرانه باختری خواهند شد تا درخصوص دورنمای راه‌حل ایجاد دو کشور، اصلاحات قضایی و برخی دیگر موضوعات با مقام‌های اسراییلی و فلسطینی گفت‌وگو کنند.

بربنیاد گزارش رویترز، دفتر حکیم جفریز، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا روز یک‌شنبه، ۶ اگست، با انتشار اعلامیه‌ای گفت که جفریز همراه با استنی هویر، ریاست این هیات ۲۴ نفره از دموکرات‌ها را بر عهده دارند و همچنان قرار است درباره «افراطی‌گرایی و توانایی‌های هسته‌ای ایران» نیز گفت‌وگو کنند.

در اعلامیه آمده است: «اعضای این هیات در اسراییل و کرانه باختری نشست‌هایی در سطح عالی با رهبران اسراییل و فلسطین و نیز با فعالان و افراد ذینفع متعدد خواهند داشت که موضوع این نشست‌ها مسایل امنیتی و منطقه است.»

جو بایدن، رسیس جمهوری ایالات متحده که از حزب دموکرات است، از راه‌حل ایجاد دو کشور برای پایان دادن به منازعه میان اسراسیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

دموکرات‌ها در مجلس نماینده‌گان ایالات متحده در اقلیت هستند، اما در سنا اکثریت را در دست دارند.

کرانه باختری از جمله نواحی است که فلسطینی‌ها خواستار تشکیل یک کشور شامل آن هستند.

مذاکرات میان اسراییل و فلسطینی‌ها دراین‌باره که با میانجی‌گری امریکا انجام می‌شد، از یک دهه پیش متوقف شده و طی این مدت تندروهای دو طرف تقویت شده‌اند.

سفر هیاتی از دموکرات‌های کنگره امریکا به اسراییل و کرانه باختری درحالی انجام می‌شود که خشونت‌ها در کرانه باختری افزایش یافته و از یک‌سو اسراییل حملات بیشتری را انجام می‌دهد و از سوی دیگر حملات جاده‌ای فلسطینی‌ها به اسراییلی‌ها بیشتر شده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button