جهانگزارش ها

غرق شدن 41 مهاجر در دریای مدیترانه

 

خبرگزاری ایتالیایی آنسا امروز چهارشنبه، ۱۸ اسد با استناد به گزارش‌های بازماندگانی که، به ‌تازگی به جزیره‌ی لامپدوزای ایتالیا رسیده‌اند، گزارش داد که ۴۱ مهاجر در یک کشتی غرق‌شده در هفته‌ی گذشته در مرکز دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر این گزارش، چهار نفر نجات‌یافته از این قایق غرق‌شده به امدادگران گفته‌اند که آنان سوار بر قایقی بودند که حامل ۴۵ نفر، از جمله سه کودک بود.

به نقل از بازماندگان، این قایق صبح پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته از بندر اسفاکس تونس، نقطه‌ی بحران مهاجرت، به راه افتاد اما پس از چند ساعت واژگون و غرق شد.

بازماندگان، سه مرد و یک زن از ساحل عاج و گینه، گفتند که یک کشتی باری آنان را نجات داد و سپس به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل کرد.

گارد ساحلی ایتالیا تا اکنون به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

معلوم نیست که آیا این خبر با گزارش گارد ساحلی ایتالیا که روز یک‌شنبه از غرق‌شدن دو قایق و مفقودشدن ۳۰ مهاجر خبر داده بود، ارتباط دارد یا نه.

بر اساس گزارش گارد ساحلی ایتالیا، ۵۷ نفر از آن حادثه جان سالم به در بردند و حداقل یکی از قایق‌های غرق‌شده روز پنج‌شنبه از اسفاکس حرکت کرده بود.

بر اساس داده‌های وزارت داخله‌ی ایتالیا که آخرین بار در روز دوشنبه بروزرسانی شد بود، در سال جاری تا اکنون حدود ۹۳ هزار و ۷۰۰ مهاجر از طریق دریا وارد این کشور شده‌اند، در حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۴۴ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button