جهانگزارش ها

دستور کیم جونگ اون بر افزایش تولید موشک

رسانه‌ی دولتی کی‌سی‌ان‌ای کوریای شمالی امروز دوشنبه، ۲۳ اسد اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دستور افزایش تولید موشک برای کمک به تأمین «قدرت نظامی عظیم» و آماده‌شدن برای جنگ را صادر کرده است.

کیم این دستور را هنگام بازدید از کارخانه‌های مهمات مهم تولید موشک‌های تاکتیکی، سکوهای پرتاب موشک، خودروهای زرهی و گلوله‌های توپخانه در روزهای جمعه و شنبه صادر کرد.

او دستور تولید انبوه سلاح را در حالی صادر کرد که در چند روز آینده کوریای جنوبی و امریکا قرار است مانورهای نظامی سالانه‌ای را آغاز کنند که پیونگ یانگ آن را تمرینی برای جنگ می‌داند.

کی‌سی‌ان‌ای گفت که کیم به «هدف مهمی برای افزایش چشم‌گیر» ظرفیت تولید موشک برای پاسخ‌گویی به نیازهای واحدهای نظامی خط مقدم اشاره کرد.

وی گفت: «سطوح کیفی آمادگی‌های جنگی به توسعه‌ی صنعت مهمات بستگی دارد و این کارخانه مسئولیت بزرگی در تسریع آمادگی‌های جنگی ارتش ما دارد.»

کی‌سی‌ان‌ای افزود در کارخانه‌های دیگر، کیم یک موتر زرهی رزمی کاربردی جدید را بازرسی کرد و راند و از پیشرفت‌های اخیر در نوسازی خطوط تولید برای گلوله‌های پرتاب چند راکت کالیبر بزرگ تمجید کرد.

او گفت که «نیاز بسیار فوری» برای «افزایش تصاعدی» تولید چنین موشک‌هایی برای تقویت واحدهای توپخانه‌ی خط مقدم وجود دارد.

کیم گفت: «ارتش ما باید قدرت نظامی و آمادگی کامل برای مقابله با هر جنگی را در هر زمان تضمین کند، به‌طوری که دشمن جرأت استفاده از زور را نداشته باشد و در صورت انجام این کار، نابود شود».

کوریای جنوبی و ایالات متحده روز دوشنبه گفتند که رزمایش تابستانی «نگهبان آزادی اولچی» را روز 30 اسد الی 9 سنبله، برای بهبود توانایی خود در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی در حال تحول کوریای شمالی برگزار می‌کنند.

کوریای شمالی مانورهای نظامی متحدان را تمرینی برای جنگ هسته‌ای خوانده و آن را محکوم کرده است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button