جهانگزارش ها

دونالد ترامپ قرار است محکمه شود

تانیا چوتکان، قاضی فدرال ایالات متحده دوشنبه ۶ سنبله ، 14 حوت 1402 را به عنوان تاریخ شروع محاکمه دونالد ترامپ تعیین کرد.

تاریخی که قاضی فدرال تعیین‌کرده حدود هشت ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در  عقرب 1403 است. این تاریخ همچنین درست یک روز پیش از انتخابات مقدماتی “سه‌شنبه بزرگ” است. در این روز انتخابات مقدماتی نامزدهای ریاست جمهوری انجام می‌گیرد و دونالد ترامپ هم در این انتخابات درون‌حزبی شرکت خواهد داشت.

محاکمه ترامپ در ماه مارس یکی از چهار موردی است که او با آن درگیر است. علیه او به اتهامات مختلفی در نیویورک، میامی و آتلانتا روند قضایی به جریان افتاده است.

وکلای ترامپ تلاش کردند محاکمه او سال ۲۰۲۶ آغاز شود، اما سارنوالی جوزای 1403 را به عنوان تاریخ شروع محاکمه پیشنهاد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را هنوز به طور رسمی نپذیرفته است. تلاش او در راستای به رسمیت نشناختن نتیجه انتخابات با حمله بی‌سابقه حامیانش به ساختمان کنگره ایالات متحده در روز 16 جوزای 1400، ساختار دموکراسی ایالات متحده را به لرزه انداخت.

در اوایل ماه اسد مراحل مقدماتی محاکمه رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در زمینه اتهام “تلاش برای تاثیر بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا و تهییج حامیان خود برای حمله به کنگره” در دادگاه فدرال در واشنگتن دی.سی انجام گرفته بود.

ترامپ در نخستین جلسه محاکمه‌اش پس از قرائت کیفرخواست دادستانی آمریکا خود را “بی‌گناه” اعلام کرد. اگر ترامپ مجرم شناخته شود، ممکن است با یک حبس طولانی مدت روبرو شود.

ظاهرا او بر اساس قوانین ایالات متحده آمریکا حتی در صورت زندانی شدن نیز می‌تواند به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، انتخاب شود.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button