افغانستانجهانگزارش ها

ایران: متهمان حمله مسلحانه به زیارت شاه‌چراغ به جرم خود اعتراف کردند

رسانه‌های ایرانی از برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان حمله بر زیارت شاه‌چراغ در شیراز این کشور گزارش داده و گفتند که آنان به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

بربنیاد خبرگزاری‌های رسمی ایران، این جلسه دادگاه روز یک‌شنبه، 19 سنبله، با حضور وکلای مدافع، وابسته‌گان افراد کشته‌شده و جمعی از آسیب‌دیده‌گان و گواهان حمله برگزار شد.

پیش از این کاظم موسوی، رییس کل قوه قضایه شهر فارس از صدور کیفرخواست برای متهمان حمله مسلحانه به شاه‌چراغ شیراز خبر داده و اتهام سه تن از متهمان این پرونده را عضویت در داعش، محاربه و افساد فی‌الارض اعلام کرده بود.

به گفته وی، اتهام متهم اصلی پرونده به نام رحمت‌الله نوروزاف، با اسم مستعار اسلم یار، عضویت در داعش، محاربه و افساد فی‌الارض است و اتهامات وارده به متهمین ردیف‌های دوم و سوم به نام‌های حبیب‌الله عرب‌زاده و امرالله نظری نیز معاونت در محاربه، افساد فی‌الارض و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با گروه داعش است.

اتهام‌های منسوب به هر یک از این سه متهم به حمله به شاه‌چراغ در شیراز بر اساس قوانین جاری در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند، به صدور حکم اعدام بیانجامد.

ادامه دادگاه متهمان این پرونده در آینده برگزار خواهد شد.

شاه‌چراغ شیراز در ۲۲ اسد، سال جاری برای دومین بار هدف حمله مسلحانه قرار گرفت.

رسانه‌های داخلی ایران در ساعت‌های نخست پس از این حمله در خبرهای ضدونقیض به نقل از مقام‌های امنیتی و دولتی آن کشور گزارش دادند که تنها یک فرد مهاجم با اسلحه به محوطه داخلی این زیات وارد شده است.

در ادامه اما از دو مهاجم که یک تن از آنان فرار کرده است، خبر داده و مدعی شدند که چندین تن را در ارتباط با این حمله بازداشت کرده‌اند.

ایران این تهاجم را به گروه داعش نسبت داد.

دستگاه قضایی ایران چند ماه پیش دو شهروند افغانستان به نام‌های محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی را به اتهام دست‌داشتن در حمله به شاه‌چراغ در سال گذشته اعدام کرد.

 

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button