جهانگزارش ها

پاکستان: کشته شدن قومندان داعشی طراح حملات مرگبار در بلوچستان

پولیس مبارزه با تروریزم پاکستان با نشر بیانیه‌ای ادعا کرده است که در جریان یک درگیری در ساحهٔ مستونگ ایالت بلوچستان، یک قوماندان مهم گروه داعش را کشته است.

در این بیانیه، این قوماندان داعش، غلام الدین شاهوانی معروف به الیاس شعیب، معرفی شده است.

مقامات پاکستانی گفته اند که نیروهای مبارزه با تروریزم بر قرارگاه این قوماندان داعش یورش برده و از وی خواستند تا تسلیم شود، اما او با گلوله باری بر منسوبین پولیس تلاش کرد از ساحه فرار کند.

بر اساس اعلامیهٔ این نیروها، الیاس شعیب در گلوله باری متقابل کشته شد.

ادارهٔ مبارزه با تروریزم پولیس پاکستان گفته است که الیاس شعیب طراح اصلی حملهٔ انتحاری سال ۲۰۱۶ بر شماری از وکلا در یک شفاخانه در بلوچستان بود.

در آن حمله بیش از ۷۰ نفر، به شمول شمار زیادی از وکلا و دو خبرنگار کشته شدند.

مقامات پولیس همچنان ادعا کرده اند که این قوماندان داعش طراح حمله در یک نشست جمعیت علما اسلام نیز بود که در آن ۲۶ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات امنیتی پاکستان همچنان گفته اند که این قوماندان چندین حملهٔ دیگر انتحاری را بر احزاب سیاسی، اقلیت‌ها و نیروهای امنیتی نیز طراحی کرده بود که در آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

در اعلامیه همچنان آمده است که این قوماندان پس از آن که در وزیرستان از تحریک طالبان پاکستان آموزش‌های نظامی را فراگرفت، در سال ۲۰۱۵ با گروه داعش پیوست.

ادارهٔ مبارزه با تروریزم پاکستان گفته است که در ماه جاری در جریان عملیات های مختلف حد اقل ۱۲ تندرو دیگر را کشته است.

انوار الحق کاکر، سرپرست صدارت پاکستان در جریان دیداراش با مقامات امنیتی بلوچستان گفته بود که تامین امنیت در این ایالت ناآرام از اولویت‌های آنان خواهد بود.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button