افغانستانگزارش ها

نشستی خبری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در رابطه به زمین لرزه ولایت هرات و بادغیس

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی افغانستان در رابطه به زمین لرزه های اخیر ولایت های هرات و بادغیس نشستی خبری را در مرکز رسانه های امارت اسلامی افغانستان برگزار کرد.

آژانس خبری توانا: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی افغانستان، امروز ۱۶، میزان سال جاری در مورد زمین لرزه های اخیر ولایت های هرات و بادغیس نشست خبری را در مرکز رسانه های امارت اسلامی افغانستان برگزار کرده است.

در این نشست آقای الحاج ملاجانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در رابطه به زلزله اخیر ولایت های هرات و بادغیس گفت: روز گذشته گذشته حوالی ۱۱:۰۰ قبل از ظهر در ولسوالی زنده‌جان ولایت هرات زمین لرزه ای به قدرت ۶.۲ در عمق ۱۰ کیلومتدی زمین رخ داده که پس های لرزه های آن نیز در ولایت های فراه و بادغیس بوده است.
آقای سایق در مورد مکان های که زمین لرزه اتفاق افتهده است گفت: این زمین لرزه ها در سیزده قریه، نایب رافی، کرنیل وردکی، پنجاب، سربلند، کشتک، کجکال، سیاه آب، اغزلک، بوتان، غارموشک، نوآباد، چشمه غوری و نایک اتفاق افتاده است.

همچنان آقای سایق، با در نظرداشت ارقام ابتدایی که تا اکنون رسیده است گفت که، در اثر این زمین لرزه ۲۰۵۳ تن شهید و ۹۲۴۰ تن زخمی شدند.

آقای سایق در ادامه سخنانش گفت که، تاکنون ۱۰ تیم امدادی با اشتراک ارگان های وزارت داخله، خارجه و سره میاشت تشکیل شده است و تاکنون ۶۰۰۰ برای آسیب دیده های این زمین لرزه توزیع شده است.
قابل ذکر است که، آقای سایق در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد امادگی این وزارت برای پس لرزه های احتمالی گفت که، هرچی خداوند بخواهد ولی، ما آمادگی لازم را داریم.
شایان ذکر است که، چنین زمین لرزه ها در کشور کم سابقه بوده و وقوع چنین حوادث طبیعی زیان های مالی و جانی بیشماری را تاکنون داشته است.

محمد شریف رحیمی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button