افغانستانخبرها

مسابقه فن بیان با اشتراک ده ها تن از جوانان از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل برگزار شد

آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل مسابقه‌ی فن بیان را در بین جوانان نخبه به هدف تشویق جوانان به مطالعه و انگیزه دادن به آنها، در تالار کتابخانه‌ی عامه‌ی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت، با حضور رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل، آمر معارف شهری و نمایندگان تعدادی از ادارات، امروز پنج‌شنبه ۱۴ جدی، برگزار کرد.

در این رقابت ۵۵ تن از جوانان به شمول دانشجویان دانشگاه ها، شاگردان مکاتب و طالبان مدارس شرکت کرده بودند که ۱۵ تن برتر آنها از سوی داوران و آمریت امور جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت انتخاب گردید.

مولوی عبدالغفار حقنما رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل هدف راه‌اندازی این رقابت را تشویق جوانان به مطالعه و متوجه ساختن آنها به مسؤلیت‌هایشان عنوان کرد.

وی، ضمن تمجید و تقدیر از اشتراک کننده‌گان این برنامه از جوانان خواست که برای پیشرفت و ترقی کشور و همچنان جهت حفاظت از ارزشها و فرهنگ اصیل اسلامی کشور بکوشند.

او افزود:« جوانان ستون فقرات جامعه است باید جهت تحقق اهداف عالی خویش در راستای خدمت به مردم و وطن، راه‌ نیاکان، بزرگان دین و مجاهدین را تعقیب کنند.»

رئیس اطلاعات و فرهنگ از چگونگی تعلیم دادن جوانان سخن گفته افزود:« باید جوانان را چنان تعلیم و تربیه بدهیم که با آگاهی از تاریخ بزرگان برای مردم، کشور و نظام اسلامی خدمت کنند و کشور را به طرف آبادی، پیشرفت و خود کفایی ببرند.»

داملا نقیب الله ندیم، آمر معارف شهری ریاست معارف سرپل راه‌اندازی چنین رقابت ها را برای بلند بردن سطح آگاهی جوانان مهم خواند و از جوانان خواست که با درک مسؤولیت خویش در عرصه‌ی تحصیل و فراگیری علوم مختلف از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزند.»

در ختم این رقابت، طی محفلی از اشتراک کنندگان توسط ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سرپل تقدیر نامه ها تقدیم شد.
بصیر سادات
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button