افغانستانگزارش ها

برنامه آموزشی اختصاصی و رهنمودی ارتقای ظرفیت رئیسان مبارزه با رسیده گی حوادث 34 ولایت افغانستان 

برنامه آموزشی اختصاصی و رهنمودی را برای رئیسان آماده گی مبارزه به حوادث طبیعی 34 ولایت افغانستان  در یک کنفرانس خبری امروز در کابل افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز شنبه 13 عقرب سال 1402 هجری خورشیدی مولوی محمد عباس آخندزاده وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث طبیعی در یک کنفرانس خبری زیر نام برنامه آموزشی اختصاصی و رهنمود ی ارتقای ظرفیت رئیس های مبارزه با رسیده گی به حوادث طبیعی 34 ولایت افغانستان،که در کابل برگزار گردید گفت،که ما از کشور های همسایه میخواهیم که باید بالای مهاجرین افغان در ایران و پاکستان توجه جدی نموده و نگذارند،که از سوی دولت پاکستان بالای مهاجرین افغان رفتار نادرست و غیر قانونی صورت بیگیرد.

ما از دولت پاکستان خواهان متوقف ساختن اخراج غیرقانونی مهاجرین افغان هستیم.

مولوی سلیم حقانی،رئیس حوادث کابل، در شرایط کنونی شهروندان در وضعیت بدی قرار دارند و مخصوصا شهروندان که در هرات در زلزله اخیر آسیب های فراوانی دیده است.اقدام پاکستان در قبال اخراج اجباری مهاجرین ظالمانه است و به هیچ اصول حقوق بشری برابر نیست. به شهروندان افغان رحم نکردند.

وضعیت فلسطین ام ارت اسلامی باید در برابر ظلم اسرائیل بالای فلسطینی ها صدا بلند کند.  در صورت اکه رهبری ام ارت اسلامی اجازه دهد مجاهدین آماده است تا از مردم فلسطین دفاع کند.

وزارت رسیده گی به حوادث طبیعی برنامه آموزشی را به راه انداخته است. که در وضعیت عاجل به مردم آسیب دیده رسیده گی نمایند و کارمندان مسلکی آموزش خواهد داد.

مولوی محمد شریف حقانی رئیس تمیز ستره محکمه،برای رسیدن به حکومت ام ارت اسلامی قربانی های زیاده داده و اکنون باید از این نظام به گونه درست حفظ شود.ام ارت اسلامی باید برای آسیب دیده گان طبیعی همکاری و رسیده گی عاجل صورت گیرد.

وزارت و ریاست های رسیده گی به حوادث باید در موقع به مردم کمک رسانی کند. باید به گونه مسلکی باید وارد عمل شود.

مولوی محمد قاسم خالد والی کابل،

موضع فلسطین موضوع همه مسلمین است درد انها درد تمامی امت اسلامی است. شماری از شهروندان در زلزله اخیر هرات شهید و زخمی شده است. اعمال اخراج اجباری حکومت پاکستان بالای مهاجرین عمل غیر اسلامی و قوانین بین الملل است. امارت اسلامی باید برای این بیجاشده گان باید هرجه عاجل کمک رسانی کند.

اکنون با تسلط ام ارت اسلامی امنیت در کشور تامین شده است. کوشش شود،که در استحکام و بقای نظام کار صورت گیرد.

اخلاصانه باید در کشور خدمت کند. ام ارت اسلامی باید در امر مصارف بیجا از عاید و بیت المال دولت خود داری نمایید.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button