جهانگزارش ها

امریکا و هند می‌خواهند روابط دفاعی‌شان را گسترش دهند

ایالات متحده امریکا و هند می‌خواهند از جمله روابط دفاعی‌شان را هرچه بیشتر گسترش دهند. به این دلیل وزرای خارجه و دفاع هردو کشور از پیشرفت‌ها در انکشاف و تولیدات سیستم‌های دفاعی‌شان استقبال کردند.

انتونی بلینکن و لوید آستین، وزرای خارجه و دفاع ایالات متحد آمریکاهمراه با همتایان هندی شان سوبر امانیام جایشنکار و راجنات سینگ برای گفتگو های سالانه «دو جمع دو» در دهلی نو باهم دیدار کردند. به گفته حکومت هند گفتگوی آن‌ها بر گسترش همکاری‌های اقتصادی، دفاعی و امنیتی متمرکز بود.

چهار وزیر ایالات متحده امریکا  و هند  بعد از دیدار شان در دهلی نو در یک بیانیه مشترک روز جمعه 19 عقرب بر این موضوع تاکید کردند. هند می‌خواهد اردوی خود را نوسازی کند و از روسیه مستقل تر گردد.

در حال حاضر بخش بزرگ تجهیزات نظامی هند از تولیدات روسیه تشکیل می شود.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند گفت: «دفاع به عنوان یکی از ارکان روابط دوجانبه ما باقی می ماند.»

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا گفت که این دیدار در زمانی صورت می‌گیرد که روابط هردو کشور نزدیک‌تر از پیش می باشد: «با توجه به چالش های فوری جهانی این امر مهمتر از هرزمانی است که دو بزرگترین کشور دموکراتیک جهان تبادل نظر نمایند، به اهداف مشترک دست یابند و به مردم ما ارایه کنند.»

براساس بیانیه مشترک وزرای این دو کشور در باره جنگ اوکرایین و وضعیت در خاورمیانه نیز گفتگو کردند. این در حالی است که هند در  جنگ تهاجمی روسیه در اوکرایین، موضع بی طرفانه اختیار کرده است و به این وسیله در این ارتباط از غرب دوری کرده است، اما در جنگ غزه میان آن‌ها وحدت بیشتر وجود دارد.

وزرای هردو کشور مشترکاً خواستار رهایی فوری گروگان های باقی‌مانده در غزه شده اند. حکومات قبلی هند با این وضاحت از اسرائیل حمایت نکرده بودند. در حال حاضر ملی گرایان افراطی از جنگ غزه علیه مسلمانان بهره برداری می‌کنند. مسلمانان بزرگترین اقلیت را در هند تشکیل می دهند.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button