افغانستانگزارش ها

انتقاد تند عباس استانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه؛ ملت به دلیل بسته ماندن مکتب‌ها از ما فاصله می‌گیرد

شیرمحمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت امورخارجه روز پنجشنبه در برنامه‌ای گفته است،که مسدود ماندن دروازه های مکتب‌ها یکی از علت‌های بنیادی فاصله گرفتن مردم و برخی از کشورها از ام ارت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری توانا: روز پنجشنبه 16 قوس سال 1402هجری خورشیدی شیرمحمد عباس استانکزی در برنامه فراغت برخی دانش‌آموزان و دانشجویان بار دیگر بر بازگشایی مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم در کشور تاکید ورزیده است.

معین سیاسی وزارت امور خارجه بیان کرد،که جامعه بی علم تاریک است.

شیرمحمد عباس استانکزی گفت: «این حق هر کس است،حق طبیعی است که خدا و رسول برایش داده است، حقی است که طبیعت و جامعه داده است، چطور می‌شود کسی این حق را بگیرد. اگر کسی این حق را بگیرد، در مقابل افغان‌ها و مردم این کشور تجاوز آشکار و ظلم است. تلاش کنید که دروازه‌های آموزش را به روی همه باز کنید،امروز یگانه مشکل ما که با کشور خود یا همسایه و جهان داریم، بالای آموزش است و امروز اگر ملک ما از ما فاصله می‌گیرد، از ما ناراحت می‌شود یا از ما گله دارد، آن هم بالای همین آموزش است.»

حمیدالله هوتک، اشتراک کننده گفت: «این وطن تنها به امارت و یا به جمهوریت نمی‌شود. هرگاه ملت در پشتیبانی از حکومت ایستاده بود، آنگاه هر کار انجام می‌شود.»

در همین حال، نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات،اقوام و قبایل در این برنامه گفته است،که هیچ فاصله میان علوم دینی و عصری در کشور وجود ندارد.

او با اشاره به برخی کارکردهای وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفته است که این وزارت شماری از جوانان را که در بخش‌های دوردست کشور به آموزشی دست‌رسی ندارند، به مکتب‌ها جلب کرده‌اند.

نورالله نوری در این برنامه گفت: «فاصله حقیقت ندارد و وجود ندارد، آموزشی که امروز در قیادت ام ارت اسلامی در افغانستان جریان دارد، به قسم برای تان می‌گویم که برای تربیت شما پیش از این وجود نداشت.»

عباس ستانکزی در حالی بر بازگشایی مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم تاکید ورزیده که با گذشت بیش از سه سال هنوز از بازگشایی مکتب‌های دختران در کشور خبری نیست.

 

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button