جهانمقاله

نشست تهران ومسوولیت کشورهای مسلمان

مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت افغانستان برای شرکت در نشست ویژه پیرامون فلسطین بنا بر دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران به تهران رفته و درین مجلس مشورتی سخنرانی کرد.
هدف از این نشست مشورتی و سیاسی ، تبادل نظر در مورد فلسطین بود که روز شنبه در تهران با اشتراک نماینده های با صلاحیت کشور های مختلف تدیر یافت .
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان میگوید این سفر به دعوت رسمی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس سیاسی مشورتی در سطح عالی با موضوع فلسطین انجام شده است.
مقامات ایرانی نیز تایید کرده اند که این نشست به ابتکار وزارت امور خارجه ایران که با موضوع «حمایت از ملت فلسطین و تقویت امنیت در منطقه و جهان» در تهران برگزار شده است .اگر چند اسرائیل، ایالات متحده و سایر متحدان ایران را حامی حماس، حزب الله و سایر گروه های مسلح در خاورمیانه می دانند اما این کنفرانس بزرگ و شرکت نماینده های مهم کشور های اسلامی و همچنان مشاورت انها در باره فلسطین میرساند این موضوع به تمام جهان اسلام بستگی دارد .
بیت المقدس ارزش مشترک برای تمام مسلمانان در سراسر جهان است و همه مسلمانان مامور شده اند تا انرا ازشر اشغالگران صیهونیست نجات دهند زیر این مکان یک مکان مقدس برای همه مسلمنانان است
حرم شریف ( مسجدالاقصی هم قبه‌الصخره ) در همین جا واقع شده‌اند.
مسجدالاقصی پس از مسجد الحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه مقدس‌ترین مکان در دین اسلام است، که در رأس آن مفتی اعظیم بیت‌المقدس است.
باری پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)از مکه به این‌جا سفر کرده و با روح همه پیامبران پیش از خود عبادت کرده است. چند قدم آن‌ورتر، بنای قبه‌الصخره قرار گرفته. صخره در واقع سنگی است که پیامبر بزرگ اسلام (ص)از روی آن به معراج رفته است .
بدین ترتیب مسلمانان در سراسر جهان مکلف اند ازین مکان مقدس دفاع نمایند .کشور های اسلامی که رهبری جمعیت های بزرگی از مسلمانان را به عهده دارند، در قدم نخست مکلف و مامور اند تا این مکان مقدس را از شر صیهونیست های اشغالگر نجات دهند.
مشوره و رایزنی پیرامون جنگ غزه و چگونگی اندیشیدن راه حل این بحران نشانه ای از مسوولیت پذیری در برابر این امر مقدس است .
در کنار ان این مسله اهمیت بیشتر دارد که بین المقدس یک ارزش مشترک میان همه مسلمانان جهان و کشور های اسلامیست و باید همه با اشتراک هم راه های بیرونرفت و نجات این سر زمین مقدس از چنگ اشغالگران صیهونیست را جستجو نمایند.
گرد هم ایی نماینده های با صالحیت کشور های مسلمان و عدالت پسند بیانگر این حقیقت است که تنها جمهوری اسلامی ایران نه بلکه همه مسلمانان به مثابه یک ارزش مشترک به ان نگاه میکنند.
بدون شک که تشریک مساعی میان ملل مسلمان جهان میتواند گره اصلی قضیه فلسطین را باز و به اشغال ظالمانه ان پایان دهد.
در حال حاضر که شعله های جنگ از سراسر غزه زبانه میکشد ، اگر تمام ممالک مسلمان به یک اواز از رژیم صیهونیست بخواهند که حملات جنایتکارانه خویش در غزه را پایان دهد ورنه با واکنش جمعی انها روبرو خواهد شد ، بدون تردید که رزِم صیهونیست و حامیانش راهی به جز پایان دادن به جنگ و جنایات بشری در غزه نخواهند داشت ..

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button