جهانگزارش ها

انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی جدید

مقامات هند روز سه‌شنبه، پنجم جدی گفتند که انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل مقیم دهلی جدید،‌ پایتخت آن کشور، رخ داد، اما در این انفجار اعضای این سفارت کشته و زخمی نشدند.

مقامات هند گفته اند که تحقیقات در مورد علت این انفجار آغاز شده است، اما تا حالا در مورد جزییاتی ارایه نکرده اند.

یک مقام که در تحقیقات این انفجار دخیل است، به خبرگزاری رویترز گفته است که در جریان سه ساعت عملیات جستجو، هیچ چیزی در ارتباط به این انفجار پیدا نشده است.

گای نیر، سخنگوی سفارت اسرائیل در دهلی جدید، نیز به خبرگزاری رویترز گفته است: ”ما تایید کرده می‌توانیم که حوالی ساعت ۰۵:۲۰ دقیقه پس از چاشت، انفجاری در نزدیکی سفارت رخ داد.”

با آنکه تحقیقات در محل انفجار ادامه دارد،‌ این منطقه به روی رفت و آمد مردم باز شده است. تا حالا گزارشی وجود ندارد که در اثر این انفجار کسی در جاده زخمی شده باشد.

شورای امنیت ملی اسرائیل گفته است که دفتر بنیامین نتنیاهو، صدراعظم آن کشور، از شهروندان اسرائیلی مقیم هند، به ویژه دهلی جدید خواسته است تا محتاط باشند.

در این اعلامیه که در صفحهٔ رسمی فیسبوک صدراعظم اسرائیل منتشر شده است، به شهروندان آن کشور توصیه شده تا از گشت و گذار در امکان پر ازدحام از جمله فروشگاه‌ها، مراکز خریداری، هوتل‌ها، رستوران‌ها به ویژه محلاتی که غربی‌ها، یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها سر و کار دارند، اجتناب کنند.

دفتر نتنیاهو همچنین از شهروندان اسرائیلی خواسته است تا از نمایش نماد‌های اسرائیلی در محضر عام خودداری کنند.

پس از آغاز حملات تهاجمی اسرائیل بر ضد گروه حماس در نوار،‌ ماموریت‌های دپلوماتیک آن کشور در سرتاسر جهان در حالت آماده باش قرار گرفته اند،‌ زیرا با افزایش حملات در نوار غزه،‌ احساسات یهودسیتزی نیز در برخی از کشور‌ها شدت یافته است.

گروه حماس به تاریخ هفتم ماه اکتوبر حملاتی را به خاک اسرائیل راه اندازی کرد که در اثر آن‌ ۱۱۴۰ نفر کشته شدند. به گفتهٔ مقام‌های اسرائیلی، جنگجویان حماس همچنان ۲۴۰ نفر را گروگان گرفته که ۱۲۹ نفر آنان هنوز هم در اسارات حماس به سر می‌برند.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر، ایالات متحده بلافاصله کمک‌های نظامی خود را برای اسرائیل فراهم کرد و اسرائیل در یک اقدام انتقامجویانه نوار غزه را محاصره کرده و همه روزه حملات هوایی و زمینی را بر آن انجام می‌دهد.

در ماه دلو 1399 نیز یک بم کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل واقع در دهلی جدید انفجار کرد، اما به کسی آسیب نرسید. در آن زمان، یک مقام اسرائیلی گفه بود که کشورش با این رویداد به گونهٔ یک رویداد تروریستی برخورد می‌کند.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button