افغانستانگزارش ها

هیاتی به رهبری مولانا فضل‌الرحمان امروز به کابل می آیند

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که قرار است هیاتی به رهبری مولانا فضل‌الرحمان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط بین امارت اسلامی و حکومت پاکستان، امروز یکشنبه ۱۷ جدی به دعوت حکومت امارت اسلامی به افغانستان سفر کند.

مولانا فضل‌الرحمان روز گذشته در مصاحبه با برخی رسانه‌ها گفت که در نظر دارد تا در سفرش به افغانستان ضمن گفتگو درباره موضوع تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) با مقامات حکومت امارت اسلامی، با هبت‌الله آخندزاده رهبر این گروه نیز در قندهار دیدار کند.

حزب جمعیت علمای اسلام در اعلامیه‌ای گفته است که مولانا فضل‌الرحمان، مولانا عبدالواسع، مفتی ابرار، صلاح‌الدین ایوبی، مولانا امدادالله، سلیم‌الدین شامزی، مولانا ادریس حقانی و مولانا جمال‌الدین در ترکیب این هیات شامل اند.

به نقل از اعلامیه، این هیات به کابل سفر کرده است. اسلم غوری، یک سخنگوی این حزب به خبرنگاران گفته است که هدف سفر این هیات به افغانستان، بهبود روابط کابل – اسلام‌آباد است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت امارت اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس، سفر رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در راس یک هیات به کابل را تایید کرده است.

حکومت امارت اسلامی از رهبر حزب جمعیت علمای اسلام به تاریخ 25 قوس دعوت کرده بود که به افغانستان سفر کند.

ذبیح‌الله مجاهد در آن زمان، در گفتگو با تلویزیون ملی افغانستان که تحت کنترول امارت اسلامی است، دعوت از این روحانی پاکستانی را به منظور جلوگیری از تبلیغات منفی علیه امارت اسلامی در پاکستان و رساندن حقایق به مردم پاکستان بیان کرده بود.

حکومت امارت اسلامی پس از آن از مولانا فضل‌الرحمان برای سفر به کابل دعوت کرد که مقامات نظامی و ملکی پاکستان بارها امارت اسلامی را به حمایت از گروه تحریک طالبان پاکستان و فراهم‌ کردن پناهگاه‌ها برای آن متهم کرده و گفته اند که این گروه از خاک افغانستان برای حمله به نیروهای امنیتی پاکستان استفاده می‌کند.

اما حکومت امارت اسلامی این ادعاهای اسلام‌آباد را رد کرده و گفته است که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشوری دیگر استفاده کند.

پیش از سفر مولانا فضل‌الرحمان به افغانستان، معین استخبارات استراتیژیک وزارت دفاع حکومت امارت اسلامی و ملا محمد شیرین آخند، سرپرست ولایت قندهار روز پنجشنبه، ۱۴ جدی در اسلام‌آباد با مقامات پاکستانی، به شمول فعالیت‎های گروه تی‌تی‌پی، در مورد یک سلسله مسایل گفتگو کردند.

گرچه سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که تحت کنترول امارت اسلامی است، گفت که ملا شیرین آخند، برای شرکت در ششمین نشست کمیته مشترک هماهنگی بین افغانستان و پاکستان به این کشور رفته است، اما جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه حکومت موقت پاکستان گفت که با هیات حکومت امارت اسلامی به رهبری ملا شیرین آخند، در مورد برخی مسایل گفتگوهای خوبی داشته است.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button