افغانستانمقاله

سیزدهم رجب، سالرور ولادت امیرمومنان ، امام متقیین ، صدای عدالت انسانی برای همه پویندگان حق و عدالت و مخصوصا مسلمین جهان و کشور رنجدیده ما افغانستان مبارک باد.

بسم الله الرحمن الرحیم

از کعبه حق بانگ جلی می آید
آوای خوش لم یزلی می آید
بشنو که سروش وحی حق می گوید
آغوش گشایید علی می آید

سیزدهم رجب، سالرور ولادت امیرمومنان ، امام متقیین ، صدای عدالت انسانی برای همه پویندگان حق و عدالت و مخصوصا مسلمین جهان و کشور رنجدیده ما افغانستان مبارک باد.

سیزدهم رجب، سالروز ولادت حضرت علی (ع)، نخستین امام شیعیان و چهارمین خلیفه از خلفای راشدین است. ایشان در سال سی‌ام عام الفیل، در خانه کعبه به دنیا آمدند. پدر ایشان ابوطالب و مادرشان فاطمه بنت اسد بودند.
حضرت علی (ع) از همان کودکی به علم و دانش علاقه‌مند بودند و در نزد پیامبر اسلام (ص) به کسب علم پرداختند. ایشان در جنگ‌های پیامبر اسلام (ص) حضور داشتند و رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند.
حضرت علی (ع) شخصیتی جامع و دارای ویژگی‌های برجسته‌ای بودند. ایشان در علم، شجاعت، عدالت، حکمت و سایر فضائل اخلاقی سرآمد بودند. ایشان همواره در راه حق و عدالت ایستادند و از مظلومان حمایت کردند.
حضرت علی «ع» شخصیتی است که در مورد علم و معرفتش پیامبربزرگ اسلام «ص» فرمودند که : من شهر علم و علی دروازه آن است . و در مورد شجاعتش در میادین نبرد فرمودند که : ضربت علی در روز خندق بهتر از عبادت ثقلین است .
جرج جرداق مسیحی که در مورد او کتابی در شش جلد نوشته میگوید که : ترا اگر خدا بخوانم که نیستی ، اگر مسیح بگویم ، عقیده ام اجازه نمی دهد، بهتر بگویم که تو صدای عدالت انسانی هستی . این کتاب که شش جلد است آنهم از جانب یک دانشمند غیر مسلمان واقعا حیرت انگیز است .
ولادت ایشان یکی از بزرگترین رویدادها در تاریخ اسلام است. ایشان نقش مهمی در گسترش دین اسلام و تشکیل حکومت اسلامی داشتند.
در این روز، مسلمانان سراسر جهان با برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف، میلاد حضرت علی (ع) را گرامی می‌دارند.
ولادت حضرت علی (ع) از جهات مختلفی حائز اهمیت است:
• تولد ایشان نقطه عطفی در تاریخ اسلام است. ایشان نخستین امام شیعیان و چهارمین خلیفه از خلفای راشدین هستند.
• حضرت علی (ع) از نظر علم، شجاعت، عدالت، حکمت و سایر فضائل اخلاقی سرآمد بودند. ایشان شخصیتی جامع و الگویی برای مسلمانان هستند.
• حضرت علی (ع) نقش مهمی در گسترش دین اسلام و تشکیل حکومت اسلامی داشتند. ایشان همواره در راه حق و عدالت ایستادند و از مظلومان حمایت کردند.
ولادت حضرت علی (ع) روزی مبارک و خجسته برای مسلمانان است. این روز فرصتی برای یادآوری آموزه‌های والای ایشان و تلاش برای الگوبرداری از ایشان است.همچنان این روز را « روز پدر» نیز گفته اند که ما ضمن تبریکی سیزدهم ماه رجب سالروز تولد مولای متقیان به پدران گرامی، برای همه پدران عزیزی که بهترین سالها و روزهای زندگی شانرا فدای تعلیم و تربیت فرزندان شان نمودند تبریک عرض نموده از خداوند بزرگ برای همه شان توفیقات مزید و صحت و سلامتی استدعا می نمایم.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button