افغانستانگزارش ها

فراهی: پاسخ دهی مسولان به رسانه ها یک امر است نه یک توصیه

کنفرانس مطبوعاتی با حضورداشت مولوی حیات الله مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات بخاطر استماع، رفع مشکلات و بررسی وضعیت رسانه ها و خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست پیرامون توزیع کارت های خبرنگاران، مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها، نیازمندی رسانه‌ها، توجه به کیفیت و کمیت روزنامه اتفاق اسلام و موارد مرتبط به نشرات رسانه‌ها از سوی وزارت مربوطه بحث گردید.

مولوی حیات الله مهاجر فراهی معین نشراتی این وزارت بیان داشت که توزیع کارت ها به مرکز کشور آغاز شده و در ولایات نیز با طی مراحل آن از سوی ریاست های مربوطه توزیع می گردد.

آقای مهاجر بیان داشت این کارت ها خصوصیاتی را دارا می باشد که یک عسکر عادی هم می تواند مشخص کند که این فرد خبرنگار است و این کارت ها مستقیماً با سایت وزارت اطلاعات و فرهنگ وصل می باشد.

این کارت ها برای خبرنگاران سهولت های را در قسمت ارگان های امنیتی نیز ایجاد می کند وخبرنگاران از تمامی ولایات توسط مکتوب می توانند بعد از طی مراحل اداری اخذ نمایند.

آقای فراهی پیرامون قوانین رسانه ها نیز سخن گفته و علاوه نمود که قانون رسانه ها از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ ترتیب و برای توشیح فرستاده شده و اکنون در حال بررسی در نزد رهبر امارت اسلامی می باشد.

وی یک بار دیگر اعلام داشت که هیچ کس یا ارگانی حق ندارد در کار خبرنگاران مداخله کند به جز موارد استثنایی.

آقای مهاجر همچنین در ارتباط به نشر فیلم ها  و سریال های اسلامی اضافه نمود که آن عده از سریال ها و فیلم هایی که با اسلام در تضاد نیست اجازه نشر آن است و آن عده ای که خارجی و مطابق شریعت نیست نشر آن مجاز نیست.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در ارتباط به محدودیت ها در قسمت دسترسی به اطلاعات بیان داشت این یک امر  است که اطلاعات باید در دسترس خبرنگاران قرار گیرد مسوولان ادارات مکلف هستند تا به خبرنگاران معلومات لازم را شریک سازند.

در این نشست، در آستانه اول سنبله، که برابر است به ۱۰۳ مین سال آغاز فعالیت روزنامه اتفاق اسلام، پیرامون روزنامه اتفاق اسلام بحث گردید و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور گفت که در قسمت بلندبردن تیراژ این روزنامه تاریخی هرات، چاپ رنگه آن و نصب تابلوی نام روزنامه اتفاق اسلام در جاده‌ای که به آن اختصاص داده شده، در همکاری با ادارات محلی، اقدام شود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button