جهانگزارش ها

متهم شدن یکی از رهبران گروه یاکوزا به فروش مواد اتمی به ایران

دادستانی فدرال آمریکا یکی از رهبران گروه‌های تبهکار “یاکوزا” در ژاپن به نام تاکشی ابیساوا را به اتهام قاچاق اورانیوم و پلوتونیوم و تلاش برای فروختن آنها به ایران متهم کرد.

به گفته مقام‌های دادستانی ابیساوا ۶۰ ساله و همدست او نمونه‌هایی از مواد هسته‌ای را که از میانمار به تایلند منتقل شده بود، به یک مأمور مخفی اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا نشان دادند. این مأمور خود را یک قاچاقچی مواد مخدر و اسلحه جا زده و مدعی شده بود که با یک فرمانده ایرانی ارتباط دارد.

به گفته دادستان‌های آمریکایی نمونه‌های مواد هسته‌‌‌ای توقیف شده‌اند و آزمایش‌های بعدی که در آمریکا روی آنها انجام شده، نشان داده‌اند که آنها حاوی اورانیوم و پلوتونیوم با درجه خلوص لازم برای تولید تسلیحات نظامی بوده‌اند.

آن میلگرام، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) در بیانیه‌ای گفت: «همانطور که ادعا می‌شود، متهمان این پرونده مواد مخدر، سلاح و مواد هسته‌ای را قاچاق می‌کردند‌، تا جایی که اورانیوم و پلوتونیوم با درجه خلوص لازم برای تولید سلاح را به ایران، با علم به اینکه این کشور از آنها در ساخت سلاح هسته‌‌ای استفاده می‌کند، پیشنهاد کرده‌اند.»

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button