مقاله

برگرفته از صفحه افغانستان وطنم

چهره سیاه ای اس ای

درپشت حمله انتحاری کندهار

اطلاعات دریافت شده نشان می دهد که حمله انتحاری روز پنجشنبه در یکی از نمایندگی های کابل بانک، در پایگاه ارتش پاکستان بدست جنرالان ای اس ای طرح ریزی و بدست گروه خوارجی داعش عملی شده است.

مقامات امارت اسلامی افغانستان ساعاتی پس از این حمله انتحاری اعلام کردند که گروه خوارجی (داعش) با همکاری مستقیم جنرالان استخبارات پاکستان این حمله انتحاری را انجام داده است

این حمله بر شعبه کابل بانک نو در ناحیه اول شهرکندهار صورت گرفت که در نتیجه آن 21 تن کشته و حدود 50 تن دیگر زخمی شدند.

در مورد حمله مذکور و ادعای امارت اسلامی چند مورد قابل بررسی میباشد:

اول اینکه چند ساعت پس ازین حمله، امارت اسلامی افغانستان نتیجه تحقیقات خویش را اعلان کرد که، گروه خوارجی داعش آنرا انجام داده است، داعش عصر روز پنجشنبه اعلام کرد که این حمله توسط یکی از اعضای آن ها به نام معاویه پنجشیری انجام شده است.

از اینجا معلوم میشود که اطلاعات ارائه شده از سوی امارت اسلامی، اطلاعات دقیق و درستی بوده که در نتیجه تحقیقات دقیق به دست آمده است.

بخشی از این اطلاعات دقیق این بود که جنرال های ای اس ای نقشه حمله انتحاری مذکور در کویته را تهیه کرده و عملیات را بدست داعش انجام دادند.

مدت هاست این سوال مطرح می شود که مراکز اصلی گروه داعش خوارجی کجا هستند؟

کجا اموزش میبینند؟

کجا پرورش می یابند؟

مصارف شان را چه کسی پرداخت می کند؟

مجروحان آن‌ها کجا مداوا می شوند؟

از سوی مردم و کارشناسان در کنار آن سؤالات دیگری نیزمطرح می شد، اما امارت اسلامی به نیت نیک همسایه بودن به آنها پاسخی نداد. فقط و فقط امارت اسلامی به درهم کوبیدن نیروهای داعش تکیه کرد که تکیه بسیار موفقی نیز بود. و اما هیچ موضوعی درمیان افغانستان و پاکستان پنهان نمی ماند زیرا در دو طرف خط فرضی دیورند افغان ها حضور دارند و هر دو طرف قربانی جنایات غیرقانونی و ضد بشری هستند.

زمانی که جمهوریت در افغانستان فروپاشید و امارت اسلامی به جای آن بر سر کار آمد، آن دسته از شخصیت های جمهوری که از گروه داعش علیه تحریک اسلامی طالبان حمایت می کردند و امکانات دولتی را برای داعش هزینه می کردند، به فکر تقویه داعش در برابر حکومت جدید افغانستان شدند و پاکستان که دشمن دیرینه افغانستان و رفاه افغان هاست برای این کار آمادگی نشان داد.

به همین دلیل پاکستان به برخی از شخصیت های خودخواه و داعش پرور افغانستان در خاک خود فضا و حتی فرصت و امکانات داد تا داعش را علیه امارت اسلامی تقویه کنند.

حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت دولت سابق و وزیر کشور، از آن دسته شخصیت هاست که دفتری در اسلام آباد افتتاح کرده و به دنبال جذب سربازان و افسران اردوی سابق برای داعش برامد.

حنیف اتمر ماهانه 400 دالر به سربازان و 1000 تا 5000 دالر به فرماندهان می پرداخت تا درصفوف داعش قرار گرفته و نظم و امنیت در افغانستان را مختل کنند.

این افراد تحت لوای داعش برای به چالش کشیدن دولت جدید افغانستان و تضعیف امنیت استخدام شدند.

جنرال های بلندپایه ارتش پاکستان برای ناامن نگه داشتن افغانستان و وادار ساختن امارت اسلامی به پذیرش خواسته های نامعقول پاکستان، همکاری کامل را با حنیف اتمر در آموزش نیروهای تازه نفس آغاز کردند.

اما ارتش امارت اسلامی افغانستان با شجاعت تمام تلاش‌های گروه خوارجی‌ داعش را ناکام کرد، قدرت نظامی داعش را شکست داد و توانایی آن را برای انجام عملیات از بین برد.

جنرال‌های پاکستانی دیدند که داعش نمی‌تواند اهداف خود را عملی کند از خود وارد صحنه شده و حمله انتحاری قندهار را طراحی و اجرا کردند.

دوم اینکه پاکستان در سرکوب تحریک طالبان پاکستان در قلمرو خود شکست خورده است و برای توجیه افکار عمومی باید افغانستان را نا امن کند وحکومت افغانستان را به تقویه مخالفان آنها در افغانستان متهم کند.

پاکستان برای توجیه حمله هوایی نظامی خود در ولایات پکتیا و خوست گفت که عبدالله شاه یک چهره مخالف پاکستان در آنجا زندگی می کرد وادعا کرد که ما او را بمباران کرده کشته ایم. اما دروغگوحافظه ندارند، اگر گزارش دقیقی از محل زندگی او در افغانستان داشتند، چرا دو روستای مختلف را در دو ولایت بمباران می کردند؟ آیا یک مرد می تواند همزمان در دو مکان مختلف زندگی کند؟

پس از این بمباران، رسوایی دیگری بر سر زبان ها افتاد ان اینکه عبدالله شاه در یک سخنرانی تصویری ظاهر شد و گفت که من کشته نشده ام و با دوستانم در وزیرستان هستم

اکنون در داخل افغانستان حملات انتحاری انجام می دهند تا ضعف حکومت افغانستان را نشان دهند، اما هر شهروند افغانستان با این جنایات پاکستان آشناست و به خوبی می داند که چنین حملاتی از جانب کی ها و چرا صورت می گیرد.

امارت اسلامی افغانستان باید هرچه زودتر اطلاعات خود را در مورد این حمله با شورای امنیت سازمان ملل متحد به اشتراک بگذارد و یک کمپاین بین المللی علیه پاکستان را آغاز کند تا فشار ها بالای پاکستان بیشتر شده و چهره سیاه (ای اس ای) بیشتر در معرض دید جهانیان قرار گیرد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button