افغانستانگزارش ها

سنگ تهداب مسجد جامع پوهنتون هرات گذاشته شد

سنگ تهداب مسجد جامع دانشگاه هرات گذاشته شد

سنگ تهداب مسجد جامع در دانشگاه هرات با حضور رییس دانشگاه هرات و مولوی حیات‌الله مهاجر فراهی معاون مقام ولایت هرات گذاشته شد.

خبرگزاری توانا: ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رییس دانشگاه هرات روز سه شنبه۷ حمل با حضور مولوی حیات الله مهاجر فراهی معاون مقام ولایت هرات سنگ تهداب مسجد دانشگاه این ولایت را گذاشت.

مفتی عبدالغفار در سخنرانی اش گفت: مساجد نه تنها مکانی برای عبادت است بلکه جایی برای اجتماع و ایجاد ارتباطات انسانی است.

وی همچنان می‌افزاید که مسجد می‌تواند جایی برای اشتراک گذاری فرهنگ اسلامی، دانش، مباحثه‌های اخلاقی و ارزش‌های دینی بین محصلین و اساتید باشد.

در همین حال مولوی حیات الله فراهی معاون مقام ولایت هرات نیز می‌گوید:« مسجد به عنوان اولین مرکز آموزشی در اسلام یاد می‌گردد و نقش مهم در گسترش آموزش در جوامع اسلامی را به عهده دارد.»

ایجاد مسجد در نهادهای تحصیلی یکی از ضروریات پنداشته می‌شود که در این زمینه خلیل احمد سروش استاد دانشگاه چنین می‌گوید:« کشور ما یک کشور اسلامی و مطابق بر شریعت اسلام می‌باشد بنابر این لازم هست تا برای ادای فرائض دینی مساجدی در نهاد‌های تحصیلی و تعلیمی تأسیس گردد.»

از تاسیس مسجد در صحن دانشگاه محصلین نیز استقبال نموده و می‌گویند که، وجود مسجد باعث می‌گردد تا محصلین به ادای فرائض پایبندی بیش از پیش را داشته و ارزش‌های اسلامی نیز حفظ می‌گردد.

این درحالیست که طرح ساخت و ایجاد یک مسجد جامع در دانشگاه هرات از بدو ایجاد این نهاد تحصیلی پلان شده بوده همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سنگ تهداب آن گذاشته شد.

#فاطمه لشکری
#خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button